May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۴۰۷
۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
0
عضو کمیسیون صنایع گفت: در لایحه اصلاح مقررات مالی تاکید شده تا دولت حداقل 85 درصد از هزینه‌های آبیاری تحت فشار را تأمین کند.
تأمین 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار توسط دولتپول‌نیوز- عضو کمیسیون صنایع گفت: در لایحه اصلاح مقررات مالی تاکید شده تا دولت حداقل 85 درصد از هزینه‌های آبیاری تحت فشار را تأمین کند.

به گزارش سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی  موید حسینی صدر نماینده مردم شهر خوی در مجلس شورای اسلامی درباره تغییر «طرح نکاشت» اطراف دریاچه ارومیه به «تغییر کاشت» گفت: در اصلاح شیوه کاشت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارد مثل گندم، جایگزین محصولات پر مصرف سیب و انگور شود.

وی افزود: توجه به اینکه، کشاورزی چند سال اخیر با مشکل خشکسالی مواجه شده است این شیوه کاشت باید در کل کشور اصلاح و اجرایی شود.

نماینده مردم  شهر خوی در مجلس با بیان اینکه، در کشت محصولات کشاورزی باید از روش های نوین آبیاری بهره گرفت، تصریح کرد: در این راستا کشاورزان و مسئولین باید همکاری کنند تا شیوه کاشت در کشور به سمت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارد پیش رود و محصولات پر مصرف کاشته نشود.

وی افزود: اگرکشاورزان محصولاتی را نیاز به آب بیشتری دارد کاشت کنند قطعا در آینده با مشکل تأمین آب مواجه خواهند شد بنابراین ممکن است زمین و باغاتشان خشک شود.

حسینی صدر بیان داشت: از اینرو هم دولت و هم مسئولان باید همکاری کنند تا شیوه کشت و آبیاری متناسب با امکانات کشور اجرای شود.

وی از تأمین 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار توسط دولت خبر داد و گفت: ما در لایحه اصلاح مقرارت مالی تصریح کردیم که حداقل 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار را دولت تأمین کند.
برچسب ها: دولت ، کشاورزی ، بسیج ، خشکسالی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: