May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۴۲۷
۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
0
اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی سپاه و معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
پول‌نیوز- اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی سپاه و معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش فارس، اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران با همکاری انجمن مهندسی دریایی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی افتتاح شد؛ در این نمایشگاه 130 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند؛ شرکت‌های خارجی از کشورهایی نظیر امارات متحده عربی، اوکراین و برخی از شرکت‌های اروپایی هستند.

همزمان برای اولین‌بار در ایران غرفه مجازی نمایشگاه نیز افتتاح شد؛ کسانی که موفق به بازدید از این نمایشگاه نشدند، می‌توانند از طریق غرفه مجازی نمایشگاه از این نمایشگاه بازدید کنند.

همزمان در این مراسم از اولین اطلس شناورهای دریایی ساخت ایران رونمایی شد که راهنمای درباره شناورهای ساخته شده در ایران است؛ این اطلس به سفارش ستاد توسعه فناوری و کمیته دانشجویی انجمن مهندسی دریایی تهیه شده است؛ تا پیش از این اطلاعات جامعی از محصولات ساخته شده در ایران نبود، بنابراین این اطلس دریایی جمع‌آوری و چاپ شد.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم از آمارنامه دریایی ایران نیز رونمایی شد.

از ویژگی‌های اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران این است که در پایتخت دریایی کشور برگزار می‌شود؛ بزرگترین بندر کانتینری ایران و بزرگترین پایانه مسافری در این منطقه قرار دارد و بیشترین گردشگر بین سرزمین اصلی و جزایر کیش و قشم از این منطقه انجام می‌شود.

امسال برای اولین‌بار به همت سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن مهندسی دریایی ایران توافق شد که نمایشگاه‌های مجزای هر یک از این دو بخش تفکیک شده و تحت عنوان نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران برگزار شود.

بنابراین گزارش، در این نمایشگاه از مدلولاتور بومی رادار VTS ساخت صنایع داخلی رونمایی شد؛ این سیستم در رادارهای کنترل ترافیکی دریایی بنادر کشور کاربرد دارد که قیمت نمونه خارجی آن 45 هزار دلار است و میزان صرفه‌جویی ارزی با تولید داخل معادل 8 میلیون دلار است.

جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی و بومی‌سازی و اتکا به توانمندی‌های داخل از دستاوردهای ساخت این قطعه است.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم چراغ دریایی ساخت صنایع داخلی توسط مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی رونمایی شد.

برد این چراغ دریایی 7 مایل دریایی و قطر لنز آن 150 میلی متر است.

استفاده بر روی بویه‌های بنادر در سواحل و آبراهها کاربرد این چراغ دریایی است؛ با توجه به استفاده گسترده از این نوع چراغ‌ها در بنادر جنوبی و شمالی کشور و نظر به اینکه تاکنون این نوع تجهیزات از خارج کشور تأمین شده است بنابراین برای اولین‌بار با حمایت سازمان بنادر و دریایی نوردی، طراحی و ساخت و تولید این نوع علائم کمک‌ناوبری توسط متخصصان داخلی انجام شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: