کد خبر: ۱۲۹۴۶۵
۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
0
پول‌نیوز - کودکان کار قربانیان جدید صنعت پالم مالزی شدند و بزرگترین تولیدکننده روغن پالم جهان به دلیل استفاده از نیروی کار اجباری و کودکان به منظور تولید این روغن مورد انتقاد قرار گرفت.

گزارش ها نشان می دهد هزاران کودک در مرزهای مناطق مختلف مالزی به ویژه مناطق مرزی اندونزی و مالزی در مزارع تولید روغم پالم روزهای سختی را می گذرانند و گفته می شود بسیاری از این کودکان در این مناطق تابعیت خاصی نیز ندارند.

این کودکان به دلیل وجود میلیون ها کارگر مهاجر از فیلیپین، اندونزی، میانمار و کشورهای دیگر در مالزی و ازدواج های انجام شده به دنیا آمده و اکنون تابعیت خاصی ندارند و در مزارع روغن پالم روزهای سختی را پشت سر می گذارند.

اتحادیه کارگران مزارع مالزی مدعی است به دلیل این که برخی از این کودکان در کنار پدر و مادر خود قرار گرفته اند کودکان کار محسوب نمی شوند و این کودکان در کنار خانواده های خود به فعالیت می پردازند.

این در حالی است که کودکان کار در بخش های مختلف صنعت مالزی فعالیت دارند و کارهای سخت آن ها تنها به مزارع پالم محدود نمی شود.

پایگاه اطلاع رسانی 'مالیزیا اینسایدر' نیز روز چهارشنبه نوشت نیروی کار کودکان در مالزی در بخش الکترونیک و پوشاک نیز مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

یک گزارش در خصوص قاچاق انسان و کودکان کار نیز نشان می دهد مالزی در رتبه سوم کشورها در قاچاق انسان قرار گرفته و پوتراجایا موفق به اتخاد سیاست های مناسب برای حل بحران قاچاق نیروی انسانی در این کشور نشده است.

بیشتر این قربانیان را مهاجران خارجی جویای کار در مالزی تشکیل می دهند.

تمرکز این مطالعه بر افراد زیر 18 سال بوده و این مطالعه از اشخاص زیر 15 سال نیز به عنوان بردگانی نام برده است که سوء استفاده از آنها خطرات سلامتی، ایمنی و اخلاقی برای کودکان به وجود می آورد.

آمار نشان می دهد حدود 168 میلیون کودک کار و 21 میلیون نیروی کار اجباری در حال حاضر در جهان وجود دارند که در تولید کالاهای مختلف نقش دارند. بیشترین تعداد کودکان کار نیز به منطقه آسیا اقیانوس آرام اختصاص دارد که 122 میلیون کودک کار را شامل می شود.

آمار دقیقی از کودکان کار در مالزی وجود ندارد، اما در گزارش رسانه ها از هزاران نفر کودک بدون نام و نشان در مزارع پالم به ویژه در مناطق مرزی یاد می شود که در کارهای سخت مشارکت دارند.

آمار سال 2011 میلادی نشان می دهد مالزی دومین تولیدکننده روغن پالم جهان است و بیش از پنج میلیون هکتار از زمین های این کشور به روغن نخل اختصاص یافته است.

منابع مطلع می گویند بسیاری از کودکان کار در مزارع پالم مالزی در ایالت های صباح و ساراواک که مرز طولانی و مشترک با اندونزی دارند، فعالیت می کنند. بسیاری از ساکنان و کودکان 'کالیمانتان'

اندونزی به راحتی با گذشتن از مرزها وارد مالزی شده و برای درآمد به کار سیاه در مزارع پالم می پردازند و صاحبان مزارع مانند برده با این کودکان رفتار می کنند.

از سوی دیگر گروه حقوق بشر مالزی اعلام کرده است گزارش ها در خصوص ارتباط کودکان کار با صنعت روغن پالم در این کشور 'جای تعجب ندارد'.

'یاپ سویی سنگ' مدیر اجرایی گروه حقوق بشر مالزی می گوید این کشور خود با کارگران مهاجر بد رفتاری دارد و سوء استفاده از کودکان در مزارع پالم جای تعجب ندارد.

بررسی قانون کار مالزی نیز نشان می دهد در ایالت صباح یک کارفرما نمی تواند از نیروی کار یک کودک زیر 14 سال برای فعالیت های در ساخت وساز، حمل و نقل، معدن و یا مکان های دیگر مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، کافه ها، هتل ها و یا دفاتر استفاده کند، اما در این قانون نامی از مزارع کشاورزی و پالم برده نشده است.

در ایالت ساراواک نیز براساس قانون فعالیت افراد زیر 16 سال کار زیرزمینی محسوب می شود، اما در مالزی غربی، کودکان زیر 14 سال براساس قانون سال 1966 می توانند بین ساعت هفت صبح تا 20 کار کنند و بکارگیری این کودکان ممنوعیت ندارد.

انجمن 'سوکا' که در خصوص کودکان در مالزی فعالیت می کند، با اقرار به وجود کودکان کار در شهرهای مختلف مالزی، تاکید دارد با یک پیاده روی ساده در اطراف شهرهای مختلف و کوالالامپور می توان به تعدادی از کودکان کار رسید که در جستجوی غذا هستند.
برچسب ها: روغن پالم ، مالزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: