May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۴۶۹
۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
0
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال اهداف توسعه صنعت دریایی برای ۱۰ سال آینده نهایی می‌شود.
پول‌نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال اهداف توسعه صنعت دریایی برای ۱۰ سال آینده نهایی می‌شود.

به گزارش فارس، محمد نعمت‌زاده در حاشیه شانزدهمین همایش صنایع دریایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی انجام شده با صندوق توسعه ملی خریداران شناوران دریایی می‌توانند به ازای دریافت تسهیلات خرید، سند شناورها را به عنوان وثیقه و تضمین نزد بانک عامل قرار دهند.

وی ادامه داد: قرار است این روش خرید شناورهای دریایی تا یک ماه آینده در کشور عملیاتی شود.

وی این را هم گفت که قیمت شناورها و تجهیزات فراساحل بسیار زیاد است و باید خریداران به سهولت بتوانند با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل تجهیزات یادشده را خریداری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در برخی از کشورهای خارجی معادل قیمت شناورها بانک به خریدار تسهیلات پرداخت می‌کند و این روش سبب شده است خریداران برای خرید شناورهای مورد نیاز از کشورهای خارجی تمایل پیدا کنند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه در این روش، صنایع دریایی با سرعت بیشتری توسعه می‌یابد، اظهار داشت: انتظار داریم با حمایت‌های منطقی بتوانیم زمینه توسعه صنایع دریایی را در کشور بیش از پیش فراهم کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: طی یک سال گذشته واحدهای صنعتی دریایی رشد مطلوبی داشته‌اند و دولت درصدد است تا پایان امسال اهداف توسعه صنعت دریایی کشور را تا ده سال آینده نهایی کند.

بنا بر این گزارش، وزیر راه و شهرسازی نیز مقرر بود در این همایش حضور یابد که به علت همراهی رئیس‌جمهور در افتتاح خط آهن گرگان ـ‌ اینچه برون که امروز انجام می‌شود موفق به حضور در شانزدهمین همایش صنایع دریایی نشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: