May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۷۵۲
۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
0
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی ارائه کارت‌های هوشمند درمان به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی انجام شده است گفت: ارائه این کارت با همکاری شرکت‌های تابعه این سازمان، زمینه اجرای آن فراهم می شود.
انجام برنامه ریزی های لازم برای ارائه کارت هوشمند درمانپول‌نیوز- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی ارائه کارت‌های هوشمند درمان به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی انجام شده است گفت: ارائه این کارت با همکاری شرکت‌های تابعه این سازمان، زمینه اجرای آن فراهم می شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر‌سیدتقی نوربخش در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان ولیعصر(عج) مازندران و در نشست خبری که درباره عملکرد این سازمان طی یکسال گذشته برگزار شد، ضمن بیان این خبر افزود: پرونده الکترونیک فرایند پیچیده‌ای دارد و امکان تشخیص هویت باید در کارت‌های هوشمند لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه در این کارت اطلاعات پزشکی افراد ذخیره می‌شود و بیمه‌شدگان می‌توانند از آن به جای دفترچه‌های درمانی استفاده کنند، ‌گفت: پس از نهایی شدن زیرساخت‌های لازم برای ارائه کارت هوشمند درمان در ابتدا این کارت در مراکز ملکی تامین اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس در سایر مراکز طرف قرارداد با سازمان نیز استفاده می‌شود.

وی در خصوص وضعیت شستا اظهار داشت: 90 درصد از بخش سرمایه‌گذاری شستا وارد بورس شده است و سعی می‌کنیم این روند را دنبال کنیم.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه تمامی سرمایه‌های شستا تنها پاسخگوی 10 ماه خدمات سازمان تامین اجتماعی است، افزود: 5 هلدینگ نفت و گاز، دارویی،‌سیمان،‌معدن، صنایع عمومی از هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است و آخرین مجمع سال 92 برای مشخص شدن میزان سود و سرمایه‌های این شرکت به زودی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص توسعه و تجهیز مراکز درمانی تامین اجتماعی اظهار داشت: راهبرد اصلی سازمان تامین اجتماعی، ارتقای کیفیت تجهیزات است و منابع تخصیص یافته برای تجهیز واحدهای درمانی در سال جاری نسبت به سال 92 ، دو برابر شده و سازمان از پیشرفت‌های پزشکی روز دنیا عقب نمانده است.

دکتر نوربخش در مورد کسر حق بیمه از اضافه کار اظهار داشت: مبنای کسر حق بیمه از اضافه کار بر اساس قانون و لیستی که کارفرما برای سازمان ارسال می‌کند، انجام می‌شود و سازمان تامین اجتماعی هیچگونه دخل و تصرفی در این حوزه ندارد.

وی درخصوص طرح تحول سلامت، ‌اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت شاهد ارتقای خدمات درمانی به بیمه‌شدگان هستیم و البته مشکلاتی نیز وجود دارد که به زودی رفع خواهد شد اما وضعیت خدمات درمانی نسبت به قبل قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی کلیدی‌ترین نقش را در طرح تحول سلامت دارد، اظهار داشت: منابع خوبی برای این طرح در نظر گرفته است.

دکتر نوربخش درخصوص توزیع نیروی متخصص پزشکی در استان‌ها گفت: در توزیع نیروی متخصص پزشکی با کمبود و چالش مواجه هستیم و مراکز درمانی تامین اجتماعی نیز تحت تاثیر این چالش قرار دارند از اینرو برای بهبود این وضعیت پیگیر به کارگیری نیروهایی در قالب پزشکان طرحی و  ضریب K هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص مراکز درمانی استان مازندران خاطر نشان کرد: در این هفته 7 آمبولانس مجهز تحویل مراکز درمانی این استان شد و در دهه فجر سال جاری بخش قلب بیمارستان قائم شهر افتتاح می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: