کد خبر: ۱۲۹۸۱۸
۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
0
اتحادیه اروپا اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، این کشور نیز تعرفه‌های بیشتری را برای محدود کردن واردات وضع کرده است.
پول‌نیوز- اتحادیه اروپا اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، این کشور نیز تعرفه‌های بیشتری را برای محدود کردن واردات وضع کرده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا در آخرین گزارش خود نسبت به شرایط تجارت این اتحادیه با دیگر کشورها اعلام کرد مسکو واردات و تجارت با اتحادیه اروپا را محدود کرده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است، در 13 ماه منتهی به ماه ژوئن سال جاری، روسیه نه تنها در جهت افزایش مبادلات خود با اتحادیه اروپا تقریبا گامی بر نداشته است بلکه با افزایش تعرفه های واردات و اعمال محدودیت های بیشتر عملا واردات کالاهای اتحادیه اروپا را محدود کرده است.

این گزارش می افزاید در سه مرحله تجارت با روسیه طی 13 ماه گذشته محدودتر شده است. این مراحل و دوره ها عبارتند از سیاست های تجاری اعمال شده پیش از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، اعمال تحریم ها و سیاست های این کشور پس از اعمال تحریم های اروپا.

بنا به گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا، روسیه با هدف حمایت از تولید داخلی خود، قبل از اعمال تحریم ها علیه این کشور توسط اتحادیه اروپا، با افزایش تعرفه و اعمال محدودیت های جدید برای واردات کالاهای خارجی تجارت با بازار بین المللی را محدود تر کرد.

از سوی دیگر با اعمال تحریم های ناشی از بحران اوکراین علیه این کشور از سوی کشورهای غربی از جمله اتحادیه اروپا، تجارت با روسیه وارد مرحله جدیدی شد و به میزان قابل توجهی مبادلات تجاری روسیه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاهش یافت .

پس از اعمال تحریم ها نیز روسیه از یک طرف با اقدامات تلافی جویانه محدودیت های جدی را در مبادلات تجاری خود با اتحادیه اروپا وضع کرد و حتی واردات کالاهای مختلفی را از سوی کشورهای اتحادیه اروپا ممنوع اعلام کرد.

این کشور همچنین در طول این مدت تعرفه برخی از محصولات صادراتی خود را نیز افزایش داده است.

اتحادیه اروپا برخی از این اقدامات روسیه را مغایر با قوانین سازمان تجارت جهانی عنوان کرده است و بر همین اساس پرونده ای را علیه سیاست های تجارت بین المللی روسیه در این سازمان تشکیل داده است.

منبع:فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: