May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۹۶۹
۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
0
صادرکنندگان هر کیلو پسته را از باغدار ۲۶ هزارتومان خریداری می‌کنند در صورتی که‌‌ همان پسته در کانادا به قیمت ۲۰ دلار یا‌‌ همان ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
راه نجات پسته تقویت شرکت تعاونی پسته استپول‌نیوز- رییس اتحادیه تعاونی‌های پسته کرمان، در رابطه با صادرات پسته در سال جاری گفت: صادرات این محصول روند رو به رشدی نسبت به سال گذشته داشته است؛ اما این رشد تاثیری در وضعیت زندگی باغداران ندارد چرا که فاصله چشمگیری بین قیمت پسته خریداری شده از باغدار وقیمت پسته صادراتی وجود دارد.

جلیل مظهری در گفتگویی، با اشاره به قیمت ۲۰ دلاری هر کیلو پسته ایرانی که در کانادا عرضه شده است، اظهارکرد: صادرکنندگان هر کیلو پسته را از باغدار ۲۶ هزارتومان خریداری می‌کنند در صورتی که‌‌ همان پسته در کانادا به قیمت ۲۰ دلار یا‌‌ همان ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی افزود: نکته این است که چرا تولیدکنندگانی که تعدادشان در حدود ۲۰ هزار نفر است نمی‌توانند با صادرکنندگان که تعدادشان از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند به توافق برسند تا بیش از این باغداران متضرر نشوند.

مظهری با تاکید بر اینکه تعاونی پسته هر کیلو پسته خندان را به قیمت ۳۲ هزار تومان از باغدار خریداری می‌کند، افزود: قیمتی که تعاونی برای هر کیلو پسته به باغدار می‌پردازد مبلغی عادلانه است؛ اما مساله این است که تعاونی قادر به پرداخت نقدی به باغدار نیست و همین امر سبب شده است که باغدار ترجیح دهد‌‌ همان پسته را به مبلغ ۲۶ هزار تومان به صادرکنندگان بفروشد.

رییس اتحادیه تعاونی‌های پسته کرمان، تاکید کرد: راه نجات پسته و باغدار کمک به تعاونی پسته است که متاسفانه در دولت دکتر روحانی نیز به این بخش توجهی نشده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: