May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۱۶۱
۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
0
مدیرعامل بانک در ادامه با اشاره به مسئولیت‌های فرهنگی بانک گفت: در بانکداری اسلامی نه تنها باید به عقود اسلامی تکیه کرد بلکه باید اخلاق اسلامی را نیز همواره مدنظر قرار داد.
پول‌نیوز- همایش سراسری تجهیز منابع بانک کشاورزی با حضور دکترمرتضی شهیدزاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک، حشمت‌الله نظری ، مهندس داور ماهی‏کار و محمد حسن فروغی فر اعضای هیئت مدیره، مدیران امور، مدیران شعب بانک در استان‌ها و رؤسای برخی ادارات مرکزی روز سه شنبه 18 آذر ماه در تهران برگزار شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در اين همايش دکتر شهیدزاده طی سخنانی به نقش و جایگاه مهم بانک‌ها در عرصه کنونی اقتصاد جهان اشاره کرد و گفت: ما باید پیش از هر چیز به اهمیت فعالیت خود در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه واقف باشیم، زیرا کسب و کار ما، مؤلفه‌ای موثر در تعالی اقتصادی کشور است . وی افزود: مأموریت‌های بزرگ به سرانجام نخواهند رسید مگر با عزم جمعی، تلاش گروهی و ایمان به هدف که فصل مشترک فعالیت‏ همه اعضای تیم را تشکیل می دهد.

مدیرعامل بانک در ادامه با اشاره به مسئولیت‌های فرهنگی بانک گفت: در بانکداری اسلامی نه تنها باید به عقود اسلامی تکیه کرد بلکه باید اخلاق اسلامی را نیز همواره مدنظر قرار داد. بر همین اساس تکریم مراجعان و مشتری مداری باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند و خدمت‌رسانی بهتر به مردم عزیز، برای ایجاد اعتماد و اطمینان خاطر به جامعه روستاییان و پیشرفت و اعتلای اقتصادی کشور، تلاشی فکورانه و مبتنی بر برنامه و استراتژی انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره بانک با بیان چشم‌انداز بانک اظهار داشت: باید با دفاع از چشم‌انداز بانک به هدف کلان بانک دسترسی پیدا کرد.این هدف، تأمین منابع، سرمایه گذاری، ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی، صنایع و خدمات وابسته است.

دکتر شهیدزاده افزود : این هدف بسیار والا و مقدس است و برای عملیاتی کردن آن باید گام‌های اساسی برداریم.

دکتر شهیدزاده برجسته‌تر شدن نقش بانک در توسعه کشاورزی و روستایی را مهم قلمداد کرد و گفت : باید ادبیات توسعه در بانک، ادبیات غالب و حضور کارشناسان نیز معنادارتر شود. هم‏چنین حضور بانک در شهرها نیز باید برای ایفای نقش قوی‌تر ،در توسعه بخش کشاورزی باشد.

مدیرعامل بانک در ادامه گسترده‌تر شدن تعامل با مشتریان بانک در چارچوب بانکداری اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید مشکل مشتریان، مشکل بانک تلقی ‌شودو برای حل آن تمام توان فکری، کارشناسی و مالی بانک به کار گرفته و کاهش مطالبات بانک نیز بیشتر از همین مسیر انجام ‌شود. 

رئیس هیئت مدیره بانک با بیان اینکه سطح رضایت کارکنان بانک باید روز به روز افزایش یابد،ادامه داد:  مشتری مداری باید اول از کارکنان بانک که مشتریان داخلی بانک هستند شروع شود و مشتری مداری  از این طریق به مشتریان بیرونی تسری یابد.

دکتر شهیدزاده نقش مشاوره‌ای بانک را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بانک باید محل مراجعه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای دریافت مشاوره‌های سرمایه‌گذاری و دستیابی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشد و در این زمینه باید پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنایع وابسته شناسایی و بانک اطلاعات سرمایه‌گذاری در بانک تشکیل شود.

 مدیر عامل بانک با تأکید بر افزایش خوداتکایی بانک به منابع داخلی گفت: بانک مرکزی به هیچ عنوان نباید گزینه‌ای برای تأمین مالی باشد و رابطه با بانک مرکزی باید رابطه‌ای منطقی شود .
دکتر شهیدزاده استفاده از فنّاوری‌های نوین بانکی را مورد تأکید قرار داد و گفت : کشاورزی بودن بانک، باید عاملی برای پیشتاز بودن بانک در استفاده از فناوری‌های نوین بانکی و شیوه‌های نوین بانکداری باشد تا هزینه تمام شده پول برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی کاهش یابد و هزینه مبادله کم شود .

وی اتحاد استراتژیک با برخی از بانک ‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت : باید از مزایای این عمل برای کاهش قیمت تمام شده پول بهره گرفت تا فشار بر تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی کاهش یابد.

رئیس هیئت مدیره بانک درباره بیمه کشاورزی گفت : بیمه کشاورزی باید ابزاری مؤثر در اجرایی کردن سیاست‌های توسعه بخش کشاورزی باشد و باید با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به موقع ومناسب، منابع مالی لازم برای جبران خسارات را مشخص کند تا نیازی به فشار بر منابع مالی بانک نباشد.

دکتر شهیدزاده در ادامه راه کارهای خروج از وضعیت فعلی را برشمرد و استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای تجهیز منابع ، ارتقای سطح خدمات، شناسایی بازارهای هدف، شناخت نیاز مشتریان  و تغییر نگاه نسبت به مشتری، رصد و پایش رقبا، اتخاذ راهکارهای مناسب فروش، تلاش برای تقویت کانال‌ها و درگاه‏ها و هدایت مشتریان به استفاده از بانکداری الکترونیک ، تلاش برای کاهش وابستگی به منابع بانک مرکزی و رعایت منابع و مصارف و حضور مؤثر در زنجیره‌های ارزش بخش کشاورزی را مورد تأکید قرار داد.

در این همایش حشمت‌الله نظری ، مهندس داور ماهی‏کار و محمد حسن فروغی فر اعضای هیئت مدیره بانک طی سخنانی راهکارهای خروج از وضعیت فعلی و رسیدن به اهداف متعالی بانک را بیان کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: