کد خبر: ۱۳۰۳۰۱
۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
0
شرکت های هواپیماسازی چین، با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه و معضل آلودگی، از علاقه خود به تولید نوعی هواپیمای سبک خورشیدی خبر دادند.
چین درصدد ساخت هواپیماهای خورشیدیپول‌نیوز - شرکت های هواپیماسازی چین، با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه و معضل آلودگی که شدیدا مسوولان محیط زیست این کشور را درگیر کرده است، از علاقه خود به تولید نوعی هواپیمای سبک خورشیدی خبر دادند.

صنعت هواپیماسازی در کشور پهناور چین در سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است و این کشور توانست با تولید انواع هواپیماهای کوچک و بزرگ به رقیبی جدید برای کشورهای صاحب نام تبدیل شود.

اکنون که تولید انواع هواپیمای خورشیدی در برخی کشورهای اروپایی در حال گسترش است، کارشناسان هوافضای چین نیز بر اساس توجه ویژه دولت به داشتن هوای پاک و استفاده از انرژی خورشیدی، در زمینه ساخت و تولید این نوع از هواپیماها علاقه و رغبت زیادی نشان داده اند.

ایده تولید هواپیمای خورشیدی در سفری که اخیرا یک گروه سوئیسی به سرپرستی «برتراند پیکارد» فیزیکدان برجسته این کشور اروپایی به چین داشت، ایجاد شد.

این فیزیکدان سوییسی که اخیرا و در جریان دومین سفر آزمایشی خود به دور دنیا، سفری به شهرهای «نانجینگ» و «چون چینگ» چین داشت، اعلام کرد که آماده انتقال این تکنولوژی به چینی هاست.

روزنامه چاینا دیلی در این باره نوشت: نشست مشترک این گروه سوبیسی با کارشناسان چینی، شور و علاقه خاصی در میان چینی ها ایجاد کرده و آنان را در گام نهادن در مسیر جدید، ترغیب نموده است.

این روزنامه ادامه داد: این ملاقات همچنین باعث شده تا کارشناسان چینی، بشکلی کاملا جدید به این موضوع بیندیشند و وارد فضای جدیدی از صنعت هوافضا شوند.

«پیکارد» نیز در گفت وگو با روزنامه «چاینا دیلی» گفت: بعد از انجام سفری تقریبا طولانی و نشستن در خاک چین و انجام گفت وگوهای مفصل با کارشناسان و خبرگان عرصه هوا و فضای این کشور، به این باور رسیدم که دولت و صنعت این کشور بزرگ آسیایی به سرمایه گذاری در عرصه تولید هواپیماهای خورشیدی بسیار علاقمند و مصمم هستند.

وی همچنین از آمادگی خود در زمینه انتقال این تکنولوژی به چینی ها خبر داد و گفت که حاضر است در این رابطه با آنان همکاری داشته باشد.

برتراند پیکارد در عین حال گفت که چندین شرکت هواپیمایی چینی در خصوص اجرای پروژه مشترک و کسب فن آوری تولید این نوع هواپیما، گفت وگوهایی را با وی داشته اند.

در شرایطی که این گروه محقق اروپایی در تلاش است بعد از گذر از چین به سفر طولانی خود به اقیانوس آرام و ایالات متحده آمریکا ادامه دهد، به نظر می رسد شور و علاقه ایجاد شده در میان چینی ها برای دستیابی به فن آوری تولید و ساخت این گونه هواپیماهای ایجاد شده باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: