May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۴۴۵
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
0
معاون سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: این سازمان متعهد به ذخیره سازی بیش از 41 هزار تن مرکبات برای شب عید است.
ذخیره سازی بیش از 41 هزار تن مرکبات در مازندرانپول‌نیوز- معاون سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: این سازمان متعهد به ذخیره سازی بیش از 41 هزار تن مرکبات برای شب عید است.

«عزیزالله شهید فر» روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: قیمت خرید توافقی پرتقال از باغداران حدود 14 تا 15 هزار ریال در هر کیلوگرم سر درخت است که در شب عید با قیمت هر کیلو 26 هزار ریال عرضه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: چیدن، سورتینگ، بسته بندی و انبار داری توسط اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید دولت انجام می شود.

وی با یادآوری این که هر ساله دولت برای تنظیم بازار میوه شب عید اقدام به خرید و ذخیره سازی مرکبات می کند، افزود: امسال 80 درصد درختان مرکبات در غرب استان مازندران کمتر از سال قبل محصول دارند.

شهید فر ادامه داد: 30 درصد مرکبات موجود در شهرستان های غرب مازندران شامل نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر درشت و با وزن 400 تا 600 گرم است که این نوع پرتقال برای خرید و ذخیره سازی به صرفه نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به کاهش 45 درصدی تولید محصول مرکبات در شهرهای مرکزی استان اشاره کرد و گفت: بیشترین برداشت محصول مرکبات امسال در شهرهای جویبار، ساری، نکا و بهشهر و گلوگاه است.

وی اظهار داشت: به دلیل سرما و یخبندان بهمن پارسال، علاوه بر خسارت جدی به محصول سال قبل و درختان، سبب کاهش محسوس باردهی در سال جاری نیز شده است.

بارش بیش از 1.5 متر برف به همراه یخبندان بهمن پارسال به درختان مرکبات و گلخانه های غرب مازندران خسارت جدی وارد کرده است.

مازندران بیش از 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که سالانه افزون بر 2 میلیون تن محصول از این باغ ها برداشت می شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: