کد خبر: ۱۳۰۵۳۵
۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
0
رمان «شیار 143» به قلم نرگس آبیار که بر اساس عملیات والفجر مقدماتی نوشته شده است، منتشر می‌شود.
پول‌نیوز- رمان «شیار 143» به قلم نرگس آبیار که بر اساس عملیات والفجر مقدماتی نوشته شده است، منتشر می‌شود.

فیلم «شیار 143» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است، این‌بار در قالب رمان توسط او به رشته تحریر درآمده است.

آبیار درباره این رمان گفت: عنوان رمان نیز بر اساس عنوان فیلم‌ (شیار 143) انتخاب شده است. شیوه نگارش در رمان به صورت سیر خطی است که به شکل کلاسیک و زاویه دید دانای کل شده است.

او افزود: رمان در حدود 300 صفحه است که بخش عمده‌ آن مربوط به عملیات والفجر مقدماتی است که در مورد شخصیت‌پردازی، فضاسازی و لحاظ کردن فضای بومی شهرستان بیجار، محلی که داستان در آن اتفاق می‌افتد، نگاه داستانی و دراماتیک در آن لحاظ شده است. همچنین سعی کرده‌ام در نگارش رمان بر وقایع مستند آن وفادار بمانم.

آبیار همچنین درباره وجه تمایز فیلم‌نامه و رمان «شیار 143» اظهار کرد: در فیلم یک شخصیت محوری داریم که قهرمان داستان است در صورتی‌که در رمان 13 شخصیت اصلی داریم که از این لحاظ تکثر شخصیت‌ها در رمان زیاد است.

نرگس آبیار پیش‌تر نیز آثاری را در حوره ادبیات داستانی منتشر کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: