April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۵۵۶
۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
0
پول‌نیوز - مسوولان شرکت خودروسازی «دایملر»، تولیدکننده خودروی کوچک برقی مدل «اسمارت»، طرحی را در دست اجرا دارند که در صورت تحقق آن، چین به بزرگترین بازار خودروی برقی جهان تبدیل خواهد شد.

مسوولان این شرکت به تازگی اعلام کردند که قصد دارند مدل های تازه تری از خودروی اسمارت (Smart) را به بازار چین معرفی و شبکه فروش این نوع از خودروهای کوچک برقی را در بزرگترین بازار خودروی دنیا گسترش دهند.

«آنت وینکلر» از مدیران این شرکت اعلام کرد که کمپانی دایملر در نظر دارد به زودی یک نمونه از خودروی برقی دو نفره و چهار نفره تولیدی خود را با توجه به شرایط خاص چین روانه بازار این کشور کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با عرضه گسترده این خودرو در شهرهایی از چین که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند، در چند سال آینده فروش این خودرو 15 درصد افزایش یابد.

هم اکنون مدل اسمارت در 68 شهر چین 88 نمایندگی فروش دارد و شرکت خودروسازی دایملر آلمان تصمیم گرفته این تعداد را به 100 نمایندگی در 75 شهر برساند.

سال گذشته فروش این مدل از خودروی شرکت دایملر در سراسر جهان 6 درصد و در چین 45 درصد افزایش یافت.

مسوولان این شرکت همچنین پیش بینی کردند که چین تا چند سال آینده، از آلمان و ایتالیا نیز سبقت گرفته و به بزرگترین بازار این برند تبدیل شوند.

روزنامه چاینا دیلی در گزارشی نوشت: زمانی که کمپانی دایملر آلمان تلاش کرد این خودرو ها را وارد بازار چین کند، مسوولان این کمپانی نگران این موضوع بودند که آیا این خودرو با توجه به حضور انواع خودروهای لوکس وارداتی با استقبال مردم این کشور مواجه خواهد شد یا خیر.

این روزنامه افزود: اما اکنون بعد از گذشت چند سال به این پرسش پاسخ روشنی می توان داد زیرا در اواخر نوامبر سال 2014 نسبت به ابتدای سال، 4.2 درصد فروش این خودروها افزایش یافت تا جایی که چین به دومین بازار خرید خودروی «اسمارت » تبدیل شده است.

براساس این گزارش، شعبه پکن این کمپانی طرحی را دست اجرا دارد که به موجب آن این کشور تا سال 2016 به بزرگترین مرکز خرید جهانی این خودروهای مینیاتور تبدیل شود.

مد ل های اخیر اسمارت که براساس طراحی کمپانی خودروسازی «ب.ام.و» صورت گرفته، با رقمی بیش از 115 هزار یوان (حدود 15 هزار یورو) در چین به فروش رسیده است.

«وینکلر» از مدیران این شرکت گفت: زمانی که در چین فعالیت خود را شروع کردیم بسیاری نسبت به موفقیت ما در این کشور تردید داشتند زیرا این کشور جولانگاه خودروهای لوکس، گران قیمت و بزرگ اروپایی است اما در مدت چند ماه با استقبال مردم، همه تردیدها به امید تبدیل شد.

در حال حاضر بازار خودروهای لوکس و گران قیمت چین در اختیار شرکت های مطرح خودروسازی دنیا مانند بنز، بی.ام.و، آئودی و شرکت های معتبر ژاپنی و کره ای است و از تولیدات داخلی این کشور استقبال چندانی نمی شود.

اسمارت که با برند »مینی بی.ام.و» در رقابت است، حدود 17 هزار و 500 نوع از خودروهای خود را سال گذشته در کشور چین به فروش رسانده و در سالجاری نیز فروش این شرکت در این کشور رکورد قابل توجهی داشته است.
برچسب ها: چین ، خودروی برقی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: