May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۵۹۸
۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
0
چاپ این لباس توسط چاپگر سه‌بعدی 3000 دلار هزینه برده و محصول نهایی دارای 2279 پنل چاپ‌شده است که توسط 3316 لولا به یکدیگر متصل شده‌ان
پول‌نیوز- چاپ این لباس توسط چاپگر سه‌بعدی 3000 دلار هزینه برده و محصول نهایی دارای 2279 پنل چاپ‌شده است که توسط 3316 لولا به یکدیگر متصل شده‌اند.

شرکت آمریکایی Nervous System واقع در ماساچوست، مولفه تولیدشده را «لباس چهار بعدی» می‌نامد زیرا این محصول چاپی و پارچه‌ای می‌تواند از شکل یک شی فشرده به شکل موردنظر کاربر تغییر کند. گفته می‌شود چاپ این لباس 48 ساعت زمان برده است.

شرکت سازنده همچنین برنامه نرم‌افزاری تبلت و گوشی هوشمندی را ارائه داده که به کاربران امکان دستکاری لباس‌هایشان را می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توان الگو، سبک و انعطاف‌پذیری لباس را تغییر داد.

تولیدکنندگان امیدوارند این لباس به شخصی‌شدن و سفارشی‌شدن لباس‌ها در آینده کمک کند.

این لباس با استفاده از فرآیندی موسوم به «منجمدکردن لیزری گزینشی» چاپ شده است. این فرآیند از لیزر برای جوش‌دادن دانه‌های پودر نایلون به یکدیگر استفاده می‌کند و پودر ذوب‌نشده را بین تمامی گسست‌های فضای لباس به جا می‌گذارد.

این پودر اضافی پس از چاپ حذف می‌شود و چنین موضوعی به کاربر امکان چاپ سازوکارهای پیچیده به هم پیوسته را می‌دهد.

در این فرآیند، از طراحی جدید و اسکن از بدن استفاده شده و گفته می‌شود لباس‌های جدید اکنون در حال چاپ هستند.

چاپ نخستین لباس چهار بعدی جهان (+عکس)

چاپ نخستین لباس چهار بعدی جهان (+عکس)

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: