May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۷۵۱
۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
0
طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، آقای دکتر علی صالح آبادی رییس پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار به سمت مدیر عاملی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد.
دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات شدپول‌نیوز- طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، آقای دکتر علی صالح آبادی رییس پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار به سمت مدیر عاملی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، وزیر اقتصاد در این حکم آورده است : نظر به تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به مصوبه مورخ 23 آذر 1393 مجمع عمومی بانک‌ها، به موجب این حکم به سمت رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران منصوب می شوید.

آقاي دكتر طيب‌نيا در اين حكم افزوده است: همکاری، همدلی و همراهی در این ماموریت دسته جمعی پیش شرط موفقیت است. عزت، توفیق و سربلندی جنابعالی را در انجام ماموریت های محوله از خداوند منان مسالت می نمایم.

بر اساس اين گزارش، پيش از اين آقاي دكتر بهمن وكيلي عهده دار سمت رياست هيات مديره و مديرعاملي بانك توسعه صادرات بوده است. در زمان تصدي اين پست توسط دكتر وكيلي كه همزمان با اوج گرفتن تحريم‌ها عليه نظام بانكي و نوسانات نرخ ارز بود، موضوعاتي نظير تلاش براي افزايش سرمايه بانك، پيگيري براي رفع مشكلات صادركنندگان، ساماندهي مطالبات معوق، بازنگري ساختار سازماني بانك و افزايش سطح اختيارات شعب از اقدامات مهم انجام شده در طول چهار سال مديريت وي بوده است.

دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات شد

پيگيري مستمر آقاي دكتر وكيلي براي افزايش سرمايه بانك توسعه صادرات ايران از طريق دولت و مجلس موجب شد تا دولت تدبير و اميد در لایحه بودجه سال 1394 سپرده‌گذاري یک میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی نزد بانک توسعه صادرات را به منظور نیاز صادرکنندگان برای بازاریابی و برای ورود به بازارهای هدف مدنظر قرار دهد. اين اقدامات در راستاي برنامه دولت براي خروج از رکود صورت گرفته تا به افزایش صادرات غیرنفتی، افزایش قدرت اعطای تامين‌مالي صادرات و بهبود محیط کسب و کار بينجامد.

اين گزارش همچنين مي‌افزايد: آقاي دكتر صالح آبادي، مديرعامل جديد بانك توسعه صادرات از سال 84 كه رياست سازمان بورس و اوراق بهادار را برعهده داشته داراي مدرك دكتري در رشته مديريت مالي دانشگاه تهران است و تجربه موفقي را در اين مدت از خود بجاي گذاشته است.

شناخت آقاي دكتر صالح آبادی از شرکت هاي فعال بورسي می تواند علاوه بر تجهیز منابع بانک ازسوی این شرکت‌ها که توان ارزآوری بسیار زیادی دارند، زمینه توسعه صادرات غیرنفتی را از سوی شرکت های مذکور ازطریق اعطای تسهیلات فراهم آورد. همچنين تجربه طراحی ابزارهای نوين تأمین مالی اسلامي در بورس برای کمک به توسعه صادرات غیرنفتی نيز از دیگر اقداماتی است که می توان انتظار داشت با حضور دكتر صالح آبادی کلید بخورد.

گفتني است وزیر اقتصاد همچنین در حکم ديگري، آقاي دكتر صالح آبادی را به سمت مشاور وزیر در حـوزه بازار سرمایه منصوب کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: