کد خبر: ۱۳۰۸۰۷
۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
0
پژوهش باید به یک فرهنگ تبديل شود و اگر چنین نشود به جایی نخواهیم رسید.
مدیرعامل بانک ملی:پژوهش باید به فرهنگ تبدیل شودپول‌نیوز- پژوهش باید به یک فرهنگ تبديل شود و اگر چنین نشود به جایی نخواهیم رسید.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر عبدالناصر همتی که در چهارمين مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در پژوهشکده پولی و بانکی سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق به وضعیت فعلی پژوهش در شبکه بانکی اشاره کرد و افزود: در بعضی زمینه ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم ولی عمومی نیست.

پژوهشکده پولی و بانکی بسیار خوب عمل کرده است به گونه ای که پژوهش های انجام شده در سطح بین‌المللی قابل ارائه است ولی پژوهش‌ها عمومیت ندارد و به حیطه تصمیم‌گیري و عمل نمی رسد. اکنون دولت، دولت تدبیر است و مصمم است که مشکلات را حل کند. شایسته است چهار یا پنج موضوع مبتلا به شبکه بانکی، مورد پژوهش قرار گیرد تا با اتکا به نتایج آن و اتخاذ راهکارهای مناسب، سیستم بانکي از حالت فعلی خارج شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در کشورهای مهم پیشرفته، تا هفت درصد توليد ناخالص داخلي در زمینه پژوهش مصرف می شود در حالی‌که این رقم در کشور ما حدود چهاردهم درصد است در همه برنامه‌هاي توسعه رقم بسيار بالايي پيش‌بيني كرده بودند ولي نرسيديم كه اميدوارم با به كارگيري رهنمودهاي مقام معظم رهبري بتوانيم در  چشم انداز سال 1404 به رقم چهار درصد برسیم.

رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران در بخش های دیگری از سخنان خود چند موضوع مهم و مورد نیاز بانکداری کشور را مطرح کرده و انجام پژوهش های کاربردی در زمینه‌ها‌ي زير را خواستار شد.

1.      ميزان بهينه تعداد بانك‌ها و شعب بانكي و پاسخگويي به نيازهاي كشور
2.      بهره‌وری و دلایل عدم تحقق سهم مورد انتظار در برنامه‌های توسعه بویژه در سیستم بانکی
3.      نظارت بهينه بانك مركزي و حد و مرز آن در شبکه بانکی
4.      آسیب‌شناسی بحث مطالبات معوق
5.      مشتری مداری و شناسایی نیازهای واقعی مردم نسبت به بانك‌ها
6.       سطح مطلوب پايه پولي و ضریب فزاینده پولی و ميزان و نحوه تاثيرگذاري هركدام در تورم
7.      امنیت در شبکه و سيتم‌هاي IT نظام بانكي
8.      نحوه جبران خدمات مديريت و كاركنان شبكه بانكي
9.      نحوه قرار گرفتن تسهیلات و منابع مالی در خدمت تولید
10.   مديريت ريسك و توانگري بانك‌ها در ايفاي تعهدات

در بخش های دیگر این مراسم، دکتر نیلی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، گزارشی از عملکرد این موسسه ارائه کرده و از پژوهشگران برتر نظام بانکی کشور قدردانی و تشکر به عمل آمد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: