May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۸۵۳
۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
0
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش گفت: بیش از 170هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با کمبود منابع آبی مواجه هستند.
پول‌نیوز- رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش گفت: بیش از 170هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با کمبود منابع آبی مواجه هستند.

جعفر گوهرگانی شامگاه چهارشنبه در همایش چالش های آب استان افزود: از مجموع 300 هزار هکتار اراضی قابل توسعه کشاورزی این استان تنها 90 تا 100 هزار هکتار از آن تامین آب شده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که سالانه بیش از 11.5میلیارد مترمکعب آب های سطحی در این استان تولید می شود.

گوهرگانی بیان داشت: در صورت تخصیص میزان آب مورد نیاز برای توسعه اراضی کشاورزی در استان، شاهد افزایش راندمان تولید، ارتقا کیفیت و بهبود فضای کسب و کار دربخش کشاورزی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: لازم است این استان تخصیص بیشتری از آب سدهای داخل استان در راستای تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی داشته باشد.

گوهرگانی تصریح کرد: این اراضی سالانه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب نیار داند که می توان این نیاز را از سه حوزه آبریزو پرآب استان شامل زهره، مارون و بشار تامین کرد.

وی همچنین راندمان آبیاری در برخی از این اراضی را کمتر از30 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه روشهای مدرن و بهینه آبیاری  در دستور کار این نهاد است.

نیاز استان به دوهزار و 430 میلیون مترمکعب آب

معاون برنامه ریزی استاندار استان هم در این همایش گفت: در بودجه امسال نیز بیش از 410 میلیارد ریال برای تامین منابع آبی در این استان پیش بینی شده است،افزود: تاکنون 240 میلیارد ریال از این میزان اختصاص یافته است.

حسن نوروزی از در دست اجرا بودن شش طرح مهم عمرانی در حوزه منابع آبی در این استان خبر داد و افزود: سد تنگ سرخ و تامین آب بیش از شش هزار هکتار اراضی و دشت های بویراحمد، سد شیو، آبرسانی به شهرهای لیکک و دوگنبدان و آبرسانی به دهدشت غربی از مهمترین این پروژه ها است.

 وی بیان داشت: برآورد نیاز آب دربخش های مختلف صنعت،شرب و کشاورزی در این استان حدود دو هزار و 430 میلیون مترمکعب است

وی تصریح کرد: این در حالی است که کل میزان تخصیص آب از سدهای موجود در این استان را هم اکنون حدود 255 میلیون مترمکعب است.

نوروزی تاکید کرد: هم اکنون و باتلاش وپیگیری های استاندار و متولیان حوزه آب دریافت مجوز حدود یکهزار و 430میلیون مترمکعب آب از سدها و روان آبهای موجود در این استان در حال نهایی شدن است.

 وی میزان روان آبهای سالانه در این استان را بالغ بر 11میلیارد و 400 میلیون مترمکعب دانست و بیان کرد: حدود 10 میلیارد مترمکعب از این میزان بدون استفاده از استان خارج می شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: