May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۱۳۵
۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
۱
سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: محدودیت صادرات شیرخشک نوزادان برطرف و این محصول از فهرست کالاهای صادراتی مشروط خارج شد و این تصمیم براساس تامین نیاز داخلی صورت گرفت.
پول‌نیوز- سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: محدودیت صادرات شیرخشک نوزادان برطرف و این محصول از فهرست کالاهای صادراتی مشروط خارج شد و این تصمیم براساس تامین نیاز داخلی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و تجارت، تولید کافی شیرخشک در کشور و تامین نیاز بازار داخلی موجب اتخاذ تصمیم مزبور از سوی کمیته فنی مکمل و شیرخشک در آذرماه سال جاری شد تا در صادرات این محصول تسریع شود.

سازمان غذا و دارو در آذر ماه 1391 تصویب کرده بود که صادرات شیر خشک منوط به کسب مجوز از اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی و مکمل است.

دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت مصوبه اخیر را برای اجرا به گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1391 بیش از 23 هزار و 400 تن شیرخشک صنعتی به ارزش تقریبی 87.3 میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات نسبت به سال 1390 از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 467 و 374 درصد افزایش یافت.

واردات شیرخشک صنعتی در سال 91 نسبت به سال 90 بیش از 5.6 برابر شد. همچنین در سال 91 حدود 6 هزار تن شیرخشک اطفال و مواد اولیه شیرخشک اطفال وارد کشور شد.

ایران در سال 91 از 12 کشور جهان واردات شیرخشک صنعتی داشت که بیشترین سهم واردات مربوط به کشورهای آلمان(سه هزار و 463 تن)، امارات (9 هزار و 51 تن)، هلند (چهار هزار و 750 تن)، هند (یک هزار و 85 تن) و نیوزیلند(دو هزار و 986 تن) بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
23:52 - 1393/10/01
یعنی الان داریم صادر میکنیم فرزند من در سال 90 و 91 بیش از ده بار شیرشو عوض میکردیم و اون نوع شیر نایاب میشد حتی چند بار از تهران سفارش میدادیم ولی بعدش گفتند سهمیه ای شد و نمیدن بجز یک عدد و حالا صادرات
من که غیر ممکنه باور کنم تو این دو سال چه شگفتی شده
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: