کد خبر: ۱۳۱۱۴۹
۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
0
رييس انجمن حرفه اي صنعت بيمه در تشريح اين مطلب تاکيد کرد: تمرکز بر فناوري اطلاعات براي شرکت هاي بيمه اولويت محسوب مي شود زيرا امروزه بدون تمرکز بر آي تي نمي توان در بازار پيشرو بود .
مدل اکچويري جهت محاسبه ذخاير فني سرمايه گذاريپول‌نیوز- مسعود حجاريان ، مدير عامل شرکت بيمه ملت ، در گفتگویی با بيان اينکه تمرکز نهاد ناظربر فناوري اطلاعات اشتباه است ، به تشريح اين مساله پرداخت و عنوان کرد: تمرکز بر آي تي در بيمه مرکزي اولويت محسوب نمي شود زيرا وظيفه اصلي بيمه مرکزي جمع آوري ديتا نيست بلکه نظارت و سياست گذاري است و قطعا سرمايه گذاري در فناوري اطلاعات از سوي نهاد ناظر به معناي دخالت در اجرا محسوب مي شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، رييس انجمن حرفه اي صنعت بيمه در تشريح اين مطلب تاکيد کرد: تمرکز بر فناوري اطلاعات براي شرکت هاي بيمه اولويت محسوب مي شود زيرا امروزه بدون تمرکز بر آي تي نمي توان در بازار پيشرو بود .

حجاريان با تاکيد بر اينکه هز کدام از سازمان ها وظيفه اي دارند که لاجرم بايد در راستاي آن قدم بردارند، اظهار داشت: بيمه مرکزي نيز به عنوان نهاد نظارتي بايد در راستاي وظايف اصلي اش که در قانون نيز بر آن تاکيد شده است يعني نظارت بر صورت هاي مالي و توانگري مالي شرکت هاي بيمه و تدوين مقررات کارآمد گام بردارد.

وي با اشاره به اينکه ورود نهاد هاي سياست گذار به محدوده اجرا بازار رقابتي را با چالش مواجه مي کند ، افزود: بانک مرکزي با ايجاد شرکت خدمات انفورماتيک به نوعي انحصار ايجاد کرده است که اين مساله در بازار بيمه اي کشور نبايد اتفاق بيفتد زيرا قدرت مانور را از بين مي برد و خود بخود در بازار توسعه کافي شکل نمي گيرد.

مدير عامل شرکت بيمه ملت يادآور شد: اگر بانک مرکزي و بيمه مرکزي که نهادهاي سياست گذار هستند بخواهند وارد حوزه آي تي و به طور مثال کربنکينک يا Core Insuranceشوند به بيراهه رفته اند و دخالت در اجرا خواهد بود.

اولويت بيمه ملت آي تي است
وي در خصوص سرمايه گذاري هاي انجام شده توسط بيمه ملت در حوزه فناوري اطلاعات گفت: بيمه ملت بزرگترين سرمايه گذاري را در حوزه آي تي به انجام رسانده و مي توان گفت اولويت بيمه ملت بخش آي تي شرکت است.

حجاريان عنوان کرد:طراحي و پياده سازي Core Insurance ، بيمه اينترنتي ، پرداخت از طريق تلفن ، فروش بيمه نامه از طريق SMS و.... از جمله فعاليت هايي است که در حوزه آي تي در بيمه ملت صورت گرفته است.

حجاريان در پاسخ به اين سوال که آيا مي توان گفت بيمه ملت تنها شرکت بيمه اي است که داراي سيستم يکپارچه بيمه اي واقعي است ، گفت: البته من به طور کامل نمي توانم اين را بگويم زيرا متمرکز(core) بودن چندان مهم نيست و درواقع به اين معني است که همه اطلاعات در يک ديتا بيس متمرکز و انلاين باشند که با توجه به اين تعريف بايد گفت هنوز بسياري از شرک هاي بيمه آنلاين نشده اند و ديتاهايشان شايد با اختلاف يک ماهه در ديتا بيس جمع آوري مي شود .

وي در تشريح اين مطلب افزود: اما اينکه تراکنش هاي موجود آنلاين باشد و در يک تعامل دوطرفه و با يک سرور انجام شود ، در شرکت هاي بيمه کمتر ديده شده است ، اين در حالي است که در بيمه ملت از همان ابتدا اين سيستم طراحي شد.

حجاريان تصريح کرد: Core Insurance بيمه ملت سال هاست اجرايي شده است به طوريکه مدام ارتقا مي يابد وهر ماهه يک ماژول جديد به اين مجموعه يکپارچه اضافه مي گردد.

آيين نامه محاسبه ذخاير معوق نيازمند بازنگري است


رييس انجمن حرفه اي صنعت بيمه در پاسخ به اين سوال که آيين نامه هاي موجود درخصوص محاسبه ذخاير معوق تا چه اندازه کارايي دارد ، گفت:در حال حاضر براي محاسبه ذخاير معوق دستورالعمل و آيين نامه وجود دارد ولي مي توان گفت قابل دستکاري است و بايد اصلاح و بازنگري صورت گيرد.

حجاريان افزود: در حال حاضر ذخاير منقضي نشده بر مبناي فرمول آيين نامه اي موجود محاسبه مي شود که واقعي نيست .

به گفته وي ذخاير بايد در ابتدا بر طبق دستورالعمل و آيين نامه اي و سپس بر مبناي اکچويري اندازه گيري شود و به مرور مدل اکچويري به آيين نامه نزديک گردد.

رييس انجمن حرفه اي صنعت بيمه در توضيح چگونگي محاسبه ذخاير فني عنوان کرد: دو صورت محاسبه وجود دارد در يک نوع از محاسبه حق بيمه به ذخيره دسترسي پيدا مي کنيم و در نوع ديگر از تعهدات به ذخيره مي رسيم که محاسبه ذخاير فني از طريق دوم بسيار مشکل است و در ايران تا کنون عملياتي نشده که اميدواريم بيمه مرکزي مدل اکچويري را به زودي راه اندازي کند تا شاهد امار دقيق از ذخاير فني شرکت هاي بيمه باشيم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: