May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۴۱۷
۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
0
وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی کشور در بخش مسافری پیر و فرسوده شده و نیازمند نوسازی جدی است
پول‌نیوز- وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی کشور در بخش مسافری پیر و فرسوده شده و نیازمند نوسازی جدی است

'عباس آخوندی' عصر جمعه در نشست شورای اداری شهرستان گرمسار، هزینه توسعه ریلی کشور در حوزه زیر ساخت و ناوگان را در قالب طرحی بلندمدت 27 میلیارد دلار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه 400 واگن ناوگان ریلی کشور از رده خارج است، تصریح کرد: هزینه هر واگن و کشنده آن را 40 میلیارد ریال است و برای جایگزینی واگن های فرسوده به 80 تا 100 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.

آخوندی افزود: برای توسعه ناوگان ریلی به چهار هزار واگن نیاز داریم و هم اکنون نیاز کشور تامین دو هزار و 400 دستگاه واگن است.

وزیر راه و شهرسازی، ناوگان باری کشور را نیز نیازمند بازسازی دانست و تصریح کرد: 50 هزار واگن ریلی در کشور در حال فعالیت است که توسعه و نوسازی آن به هشت تا 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی تاکید کرد: با اینکه این طرح ها هزینه بر است ولی باید تا افق 1404 سرمایه مورد نیاز برای نوسازی ناوگان ریلی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه ریزی برای تکمیل سکوها، آسانسورها و پله های برقی ایستگاه های راه آهن مسیر تهران - مشهد خبر داد و گفت: افزایش علاقه مسافران به استفاده از خطوط ریلی به ارتقای سطح خدمات ایستگاه های راه آهن ارتباط مستقیم دارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، موافقت نمایندگان مجلس با بودجه یک میلیارد دلاری در اختیار وزیر راه و شهرسازی را تعامل سازنده مجلس با دولت دانست.

'غلامرضا کاتب' گفت: این موافقت که در بودجه سال 94 اعمال شده از مصادیق مهم همکاری مجلس با دولت در توسعه پایدار کشور است.

وی با بیان اینکه گرمسار نقطه اتصال شاهراه ارتباطی جنوب به شمال و شرق به غرب کشور است اظهار داشت: تسریع در روند راه سازی در این شهرستان علاوه بر تسهیل عبور و مرور برون استانی 17 استان کشور، ترافیک خروجی تهران به سمت مشهد مقدس را نیز کاهش می دهد.

در این نشست از مدیرکل راه و ترابری استان سمنان و مدیر راه و ترابری شهرستان گرمسار بخاطر سرعت عمل در تکمیل پنج ماهه تقاطع غیر همسطح غربی گرمسار و تسریع در اجرای طرح های راهسازی در این شهرستان تجلیل شد.

وزیر راه و شهرسازی با هدف افتتاح تقاطع غیر همسطح و بازدید از چند پروژه راهسازی به گرمسار سفر کرده بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: