May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۵۴۴
۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
0
وی بانک انصار را بانکی جهادی و مردم نهاد معرفی و خاطر نشان کرد: این بانک علاوه بر اهداف اقتصادی، اهداف اجتماعی و مردمی فراوانی برای خود پیش بینی کرده است و هدف اصلی صرفا به حداکثررسانی سود سهامداران نیست.
مطالبات معوق بانک انصار کمتر از 2.5 درصدپول‌نیوز- دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصارگفت: طی دو سال اخیر 2000 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدوتقویت اقتصادمقاومتی اختصاص داده ایم و 100 میلیاردتومان به شرکت های دانش بنیان می دهیم. آمار متوسط معوقات بانکی در بانک انصار 2/5درصد می باشد و این بانک رکورد دار کمترین مطالبات معوق در کشور است .

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، آیت‌اله ابراهیمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در اهواز در خصوص پیشینه بانک انصار در کشور اظهار داشت: بانک انصار از سال 67 با وجه متبرکی که حضرت امام (ره)از وجوه شرعی خود اهدا نمودند، تاسیس شد و به عنوان صندوق انصار المجاهدین شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر با شبکه گسترده ای از شعب به عنوان بانک در کشور به ارائه خدمت می پردازد.

وی بانک انصار را بانکی جهادی و مردم نهاد معرفی و خاطر نشان کرد: این بانک علاوه بر اهداف اقتصادی، اهداف اجتماعی و مردمی فراوانی برای خود پیش بینی کرده است و هدف اصلی صرفا به حداکثررسانی سود سهامداران نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه قرض الحسنه که یکی از حوزه های ارزشی و مردمی است این موضوع را به عنوان یک مسئولیت خطیر و برجسته اجتماعی مد نظر قرار داده و پیشتاز بوده ایم و سعی ما بر این بوده، که هم جذب مناسب و هم توزیع مناسبی در این حوزه صورت بگیرد.

مدیرعامل بانک انصارگفت : در همین راستا، طرح نسیم کرامت بانک انصار به صورت رایگان سیستمی را در اختیار صندوق های قرض الحسنه مساجد قرار می دهد تا با استفاده از امکانات شعب بانک انصار، مردم تسهیلات دریافت نمایند.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار نفر به عنوان نیروی انسانی در بانک انصار مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند، افزود: بانک انصار دارای 9/5 میلیون نفر مشتری و بیش از 13 میلیون حساب فعال از اقشار مختلف در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی شبکه مشتریان بانک انصار، علاوه بر حمایت از صنایع بزرگ و فعالیت های سرمایه گذاری، تلاش ما بر آن بوده تا بیشترین حجم تسهیلات را به صورت خرد و در دسترس آحاد جامعه قراردهیم و در واقع، تعداد تسهیلات برحجم آن ارجحیت دارد.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت تعداد 700 شعبه و باجه های مستقل، ازبانک انصار به عنوان بزرگترین شبکه بانک کاملا خصوصی یاد کرد و گفت: در حال‎حاضر با پیشرفت‌ها و اقدامات بسیار خوب در طی چندین سال به شاخص‎های عملیاتی بسیار خوبی دست پیدا کرده است؛ از جمله در حوزه های مختلف بانکداری به ویژه بانکداری الکترونیک فعالیتهای خاص و خوبی در بانک انجام شده که در قالب یک شبکه گسترده در همه شعب امکان دسترسی به بانک الکترونیک و خدمات بانکداری الکترونیک و شعبه واحد و فارغ از زمان و مکان در حال خدمت گذاری به مردم شریف ایران اسلامی هستیم.

ابراهیمی پیرامون خدمات این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: بحمدلله بانک انصار با وجود اینکه اطلاعات حسابداری بانکی و مالی اش به حدود سال67 و اطلاعات صندوق انصار المجاهدین بر می گردد اما در حال حاضر خدمات خود را در قالب یک شبکه یکپارچه و تمام الکترونیک به مردم ارائه می دهد که این یک رکورد است که در بانک انصار ثبت شده و ما امروز در قالب شبکه گسترده ای از سخت افزارهایمان از جملهATM ,  POS  و سایر ابزارهای بانکداری الکترونیک  دسترسی مشتریان را در هر زمان و هر مکان فراهم  ساخته ایم.

وی ادامه داد: همراه بانک، آنی بانک، اینترنت بانک و تلفن بانک انصار تمامی خدمات بانکداری الکترونیک را به مردم می دهند و بانکداری را به صورت منسجم و یکپارچه در سراسر کشور در دسترس عموم مردم قرار داده و این امکان را فراهم می کنند که به مردم سراسر کشور خدمات سودمند و یکسان ارائه شود.

مطالبات معوق بانک انصار کمتر از 2.5 درصد

مدیر عامل بانک انصار تاکید کرد: همان تجهیزاتی که در شمال شهر تهران استفاده می شود، در خوزستان و سایر استان ها نیز استفاده می شود و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

ابراهیمی گفت: ما تنها بانک کشور هستیم که صدور آنی کارت را در کمتر از 5 دقیقه به صورت شخصی سازی یعنی الصاق عکس و با درج اطلاعات مربوط به مشتری بر روی کارت انجام می دهیم و برای آماده سازی سفارشات کارت هدیه وانواع کارت بانکی انصار در حجم انبوه نیز دستگاه تولید کارت را در استان ها مستقر کرده ایم.

وی افزود: در این بانک، تجهیزات وایرلس به صورت گسترده ای طراحی شده و انعطاف پذیری بانک انصار را افزایش داده و امروز در هر نقطه ای از کشور که بحران و یا مشکلی بروز کند، تجهیزات خود را وارد می کنیم. از جمله باجه سیار با امکانات بیسیم که هر عملیاتی که در یک شعبه ثابت انجام می شود، در این واحد سیار صورت می گیرد.

مدیرعامل بانک انصار درخصوص فعالیت های این بانک در حوزه بانکداری اسلامی گفت: در حوزه بانکداری اسلامی بانکی پیشرو هستیم که دارای کمیته نظارت فقهی مستقل بوده و موضوعات بانکداری اسلامی را به صورت دقیق نظارت می کند. همچنین آموزش کارکنان در همین زمینه در ابعاد وسیع انجام شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در بانک انصار هنگام اعطای تسهیلات عقود اسلامی جاری می شود، افزود: امروز ما یک تجربه موفق در کشور داریم که با کمترین انحراف، بخشی از بانکداری اسلامی را که در مورد جذب منابع و در حیطه اختیار ماست با مراقبت های حرفه ای لازم انجام می دهیم. ابراهیمی گفت: تنها نگرانی ما در حوزه تسهیلات است که از طریق کنترل های ویژه توانسته ایم نگرانی خود را به حداقل برسانیم .

وی در ادامه در مورد سلامت اداری نیز اظهار داشت: با بهر ه گیری از نیروهای متعهد و مومن طی دو سال در سالهای 90 و 91 به عنوان سازمان پاک جمهوری اسلامی و در سال92 به عنوان سازمان ناب جمهوری اسلامی معرفی شدیم. ابراهیمی افزود: با سیستم های نظارتی بانک انصار که از جذب نیروی انسانی آغاز و با نظارت های محیط کار ادامه می یابد، با کمترین خطا و مشکل مواجه هستیم.

مدیر عامل بانک انصار به فعالیتهای این بانک در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: پس از نامگذاری امسال بنام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، شورای راهبردی عالی اقتصاد مقاومتی و سیستم بانکی، گروهی را تشکیل داده و در حال بررسی موارد مختلف در جهت ارائه پیشنهادات به بانک مرکزی در راستای مقاوم سازی درونی سیستم بانکی کشور هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا طی دو سال اخیر حدود 2000 میلیارد تومان حمایت از تولید داشته ایم و بعضا در مواردی که تولید در کارخانه ای متوقف شده، ما آن کارخانه را ملزم به از سرگیری تولید و جذب نیرو کرده ایم.

ابراهیمی تعداد شعب استان خوزستان را 26 شعبه و شش باجه عنوان کرد و گفت: به طورکلی 32 واحد خدمات دهی با تعداد 232 نفر پرسنل در استان خوزستان موجود است و سهام داران بانک 100 هزار نفر از مردم  و شرکت های مختلف هستند و ما سومین شرکت بزرگ بورس کشور هستیم.

وی افزود: در بحث تسهیلات سعی ما بر این است که منابع هر استان را صرف پیشرفت همان استان کنیم و معتقد به خروج منابع مالی از استان ها نبوده، بلکه قائل به سوق دادن منابع مالی مرکز در صورت وجود کشش به سایر استان ها به ویژه مناطق محروم هستیم.

مدیر عامل بانک انصار در ادامه گفت: سال گذشته از مجموعه 600 هزار فقره تسهیلاتی که پرداخت شد، بیش از 240 هزار فقره آن تسهیلات ارزان قیمت به مردم و عموما اقشار آسیب پذیر بود.

ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان و پروژه های خوب و راهبردی را شناسایی و حمایت  می کنیم یادآور شد: درنظرداریم امسال صدمیلیارد تومان را در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، که یکی از محور های اقتصاد مقاومتی است، سرمایه گذاری کنیم.

وی در خصوص اقدامات حمایتی از صنایع خوزستان نیز یادآور شد: در بازدید از فولاد اکسین در حوزه فایناس به آنها کمک می کنیم و از فولاد خوزستان و توسعه نیشکر نیز به همین روال حمایت هایی انجام داده ایم.

مدیرعامل بانک انصار در ادامه گفت: خوزستان هم پولدار است و هم محروم ؛ ما باید سعی کنیم پتانسیل های بانک در استان را صرف خدمت به مردم این استان کنیم. ابراهیمی تصریح کرد: خوزستان یک استان پرپتانسیل است که مدیریت می خواهد. ما این را تجربه کردیم و با جمع کردن بچه های پر پتانسیل و حزب اللهی توانستیم رکوردها را در استان جابه جا کنیم.

وی در خصوص بدبینی مردم به سیاست های بانکی و شفاف سازی این سیاست ها برای مردم اظهار کرد: از گذشته یک نگاه منفی شکل گرفته که ریشه اصلی آن تورم بالاست و تا وقتی تورم بالا باشد نرخ بهره  و نرخ تسهیلات و نرخ سپرده ها نیز بالاست، در کشور ما تا تورم کنترل نشود؛ بدبینی ها درست نمی شود.

مدیر عامل بانک انصار درباره معوقات بانک انصار گفت: آمار متوسط معوقات بانکی در بانک انصار 2/5 درصد می باشد و این بانک رکورد دار کمترین مطالبات معوق در کشور است .

مطالبات معوق بانک انصار کمتر از 2.5 درصد

وی افزود: مادرحوزه های بزرگ اقتصادی مجبوریم ریسک کنیم ، اما پول دست کسی نمی دهیم که آن را یا ببرد خارج از استان یا در بازار ارز و سکه و ... خرج کند. ما با سختگیری و تشخیص دقیق به متقاضیان پول می دهیم و برای بازگشت آن هم سازوکار مناسب داریم و این دلیل مطالبات معوق 2.5 درصدی بانک ماست.

ابراهیمی در خصوص نرخ سپرده گذاری در بانک مذکور نیز گفت: ما مطابق مقررات بانک مرکزی عمل می کنیم. اینکه مثل برخی موسسات نرخ بالایی سود بدهیم و مردم پولشان را آنجا بگذارند کار خوبی نیست. البته بعضی موسسات و بانکها خلاف ضوابط عمل می کنند؛ اما  مصلحت مردم در این نیست.

وی در خصوص میزان رضایت مشتریان نیز گفت: باوجود 9/5 میلیون مشتری، ضریب رضایت مشتریان بانک انصار 84/7 درصد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: