May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۶۸۹
۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
0
نشست تخصصی مدیران منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
نشست مدیران منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصادپول‌نیوز- نشست تخصصی مدیران منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک – در این همایش با بیان اینکه رابطه بین کارکنان و سازمان رابطه ای دو سویه است، اظهار کرد: کارمند و کارفرما هر یک حقوقی بر دیگری دارد که شناسایی، تدوین و تحقق این حقوق بر عهده معاونت منابع انسانی و آموزش است.

نتاج با تاکید بر اینکه رابطه بین کارکنان و سازمان باید به یک رابطه برد برد تبدیل شود، خاطر نشان کرد: به طور حتم تداوم فعالیت سازمان تحت تاثیر فعالیت هر یک از کارکنان آن است از اینرو هر چه فعالیت آن ها با کیفیت تر و مطلوبتر باشد یقینا خدمات آنها در سازمان اثرگذارتر و ماندگار تر است.

وی با بیان اینکه وجود و بقاء سازمان و کارکنان ارتباط مستقیمی با هم دارد و هیچ یک بدون دیگری نمی تواند ادامه حیات دهد، ادامه داد: بانک مهر اقتصاد با تلاش شما عزیزان شکل گرفته است لذا باید در حفظ و پایداری این بنگاه تلاش کنید چرا که تداوم فعالیت یک سازمان وابسته به تلاش کارکنان آن است.

نتاج اقتصاد، اخلاق، مسئولیت های اجتماعی، محیط زیست و راهبری گروهی سازمان را پنج متغییر مهم و اساسی در تداوم و استمرار فعالیت یک بنگاه اقتصادی عنوان کرد و در تشریح متغیر اقتصادی گفت: نکته کلیدی در بعد اقتصادی یک بنگاه همان معادله درآمد و هزینه است، یعنی سازمانی که نتواند میان درآمدها و هزینه های خود یک رابطه منطقی و منتهی به سود تعریف نماید محکوم به شکست است.

نتاج خاطر نشان کرد: پایداری یک بنگاه اقتصادی مانند بانک مهر اقتصاد منوط به فزونی درآمد نسبت به هزینه های آن در حد منطقی است لذا توجه به مدیریت هزینه ها یک اصل بسیار مهم است.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد توزان بین درآمد و هزینه را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: ما بعنوان مسئولین اصلی سازمان موظفیم این توازن را حفظ کنیم اگر چه به تمامی مشکلات کارکنان آشنا هستیم لیکن دستمان در افزایش هزینه ها بسته است چرا که در صورت بر هم خوردن رابطه درآمد و هزینه، بنگاه اقتصادی با یک آسیب جدی مواجه خواهد شد.

نتاج جذب، حفظ، مراقبت و به کارگیری نیروی انسانی مناسب را از جمله وظایف مهم معاونت منابع انسانی دانست و گفت: سلامت جسمانی کارکنان نیز از جمله عوامل مهمی است که معاونت منابع انسانی باید نسبت به آن توجه نماید، چرا که انسان برای ارائه توانمندی ها خود نیازمند سلامتی است و عدم توجه به سلامت کارکنان ما را به سمت خمودی و پیری زودرس خواهد برد.

علی اکبر اعتماد نیا – معاون منابع انسانی و آموزش – نیز در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای صحیح و دقیق طرح اسما به اهداف پیش بینی شده و نتایج حاصل از اجرای طرح های آتی این معاونت اشاره کرد و نکاتی را در سایر حوزه های ماموریتی معاونت منابع انسانی خطاب به مدیران متذکر شد.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلیمن نجفی - مسئول نمایندگی ولی فقیه در بانک – به تشریح جایگاه انسان در آفرینش پرداخت و از اولیای الهی به عنوان اولین مدیران منابع انسانی در جهان یاد کردند.

وی با اشاره به تفاوت نگاه اسلام و فرهنگ غرب به انسان، مسئولیت سنگین مدیران منابع انسانی را در توجه به بعد معنوی انسان متذکر شد و با تاکید بر لزوم خوش خلقی و خوش رفتاری با کارکنان گفت: درب اتاق مدیران باید همیشه بر روی کارکنان باز باشد.

نشست مدیران منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد

وی در ادامه با اشاره به فرآیندهای مدیریت منابع انسانی، دقت و توجه در اجرای دقیق و صحیح این فرآیندها را مهم و کلیدی دانست و جذب و استخدام افراد نجیب و اصیل، خوش سابقه، صادق و توانمند را در بقای سازمان مهم و ضروری عنوان کرد.

مرادی - رئیس اداره کل حراست بانک – نیز با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در سازمان، این پدیده را مایه عزت و اقتدار سازمان ها دانست و گفت: هر آنچه برای ما آسایش و آرامش ایجاد کند و ما را در انجام صحیح کار همراهی کند به معنای امنیت است لذا هر چه امنیت در اهداف و برنامه ها بالاتر باشد دستیابی و تحقق آنها سهل تر خواهد بود.

مرادی خطاب به مدیران منابع انسانی گفت: اطلاعات کارکنان نزد شما محرمانه بوده و هیچ فرد غیر مسئولی نباید به آنها دسترسی داشته باشد.

گفتنی است در این نشست تخصصی طرح اسما (ارزیابی و ارتقای سلامت کارکنان) به صورت کامل برای مدیران منابع انسانی تشریح شد و هر یک از مدیران با فرآیند اجرایی این طرح و نرم افزار مربوطه آشنا شدند و در بخش دیگری از این همایش آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص استقرار سیستم مدیریت عملکرد و برنامه های آتی معاونت منابع انسانی تشریح شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: