کد خبر: ۱۳۱۸۰۶
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
0
در آستانه میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و گرامی‌داشت هفته وحدت و همزمان با ایام تولد حضرت عیسى مسیح (ع) جشنواره فیلم‌های سینمایی ایران روز گذشته 7 دی کویت، با نمایش فیلم «بید مجنون» اثر مجید مجیدی، گشایش یافت.
 پول‌نیوز- در آستانه میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و گرامی‌داشت هفته وحدت و همزمان با ایام تولد حضرت عیسى مسیح (ع) جشنواره فیلم‌های سینمایی ایران روز گذشته 7 دی کویت، با نمایش فیلم «بید مجنون» اثر مجید مجیدی، گشایش یافت.

استقبال بی‌نظیر علاقمندان به سینمای ایران در آغاز این جشنواره سبب شد تا سینمای بزرگ کویت، ساعتی پیش از شروع پخش فیلم مملو از جمعیت شود و حتی برخی از تماشچیان که از راه‌های دور برای تماشای فیلم آمده بودند، امکان تماشای فیلم را نیافتند.

در این مراسم که با همکاری حوزه هنری تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود، چندین فیلم بلند ایرانی و برنده جوایز برتر فستیوال‌های بین المللی جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در کویت، در حاشیه این جشنواره در سخنانی به تشریح دستاوردهای هنری جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت. وی گفت: امروزه جشنواره‌های معتبر بین‌المللی برای دعوت و مشارکت یک فیلم ایرانی یا عضویت یک کارگردان یا بازیگر ایرانی در هیأت داوران از یکدیگر پیشی می‌گیرند؛ زیرا حضور یک فیلم ایرانی در این جشنواره‌ها به اعتبار و ارزش هنری آن می‌افزاید.

وی افزود: راز موفقیت سینمای ایران تأکید  بر همزیستی مسالمت‌آمیز، پرداختن به مسایل اجتماعی به خصوص مادر و کودک و پرهیز از هرگونه سوژه‌های تفرقه‌افکنانه و کینه‌توزانه نژادی و مذهبی است.

خامه‌یار از حضور چشم‌گیر و قابل توجه بانوان در سینمای ایران که نشان‌گر حمایت دین مبین اسلام از هنر متعهد و پویاست، سخن گفت و به برگزاری جشنواره‌های تخصصی متعهد در کنار جشنواره بین‌المللی فجر مانند جشنواره‌های رشد ، فیلم‌های کودکان، فیلم مستند و ... اشاره کرد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم «بید مجنون» اثر مجید مجیدی، کارگردان سرشناس ایرانی پخش و مورد استقبال گسترده تماشاگران و سینماگران کویتی واقع شد.

امشب و در دومین روز جشنواره فیلم «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا، برنده جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره لهستان، به نمایش گذاشته می‌شود.

«حوض نقاشی» فیلم برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و برنده سیمرغ بلورین این جشنوراه هم روز سه‌شنبه 9 دی، نمایش داده خواهد شد و فیلم «گهواره‌ای برای مادر» با بازیگری الهام حیدری، ملیحه نیکجومند و هایده حایری، آخرین فیلم بلند این جشنواره است که در فستیوال سینمایی مسکو برنده جایزه بهترین فیلم بلند آسیا شده است.

همچنین در آخرین روز برگزاری جشنواره سینمایی ایرانی در کویت، میزگرد نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی ایرانی با حضور تعدادی از کارشناسان هنر هفتم و متخصصان امور سینمایی کویت، خواهد شد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: