کد خبر: ۱۳۱۹۸۰
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
0
بدهی آمریکا در سال 2009 و همزمان با روی کار آمدن باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی این کشور 11.9 تریلیون دلار بود.
پول‌نیوز - وزارت خزانه داری آمریکا میزان بدهی ملی این کشور را در حال حاضر بیش از 18 تریلیون دلار اعلام کرد که این امر نگرانی هایی را بین شهروندان آمریکایی برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت خزانه داری آمریکا میزان بدهی ملی این کشور را بیش از 18 تریلیون دلار اعلام کرد.

بدهی آمریکا در سال 2009 و همزمان با روی کار آمدن باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی این کشور 11.9 تریلیون دلار بود.

این میزان بدهی آمریکا را به یکی از مقروض ترین دولت های جهان بدل کرده و نگرانی هایی را حتی در میان شهروندان این کشور برانگیخته است.

در این راستا، موسسه خدمات مالی پی تر جی پترسون با اندازه گیری شاخص اعتماد مالی مربوط به ماه دسامبر (آذر) اعلام کرد که حدود 80 درصد از شهروندان آمریکا نگران بدهی های بلند مدت این کشور هستند.

گزارش نظرسنجی این موسسه که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد که از هر 10 شهروند آمریکایی، هشت نفر ( 80 درصد) موافق این امر هستند که مساله رفع بدهی های کشور باید در سه اولویت نخست رئیس جمهوری و کنگره آمریکا در سال جدید میلادی قرار گیرد.

در عین حال، از هر 10 شهروند آمریکایی شش نفر (60 درصد) تاکید جدی دارند که این مساله باید در اولویت دستور کار سیاستمداران این کشور در سال 2015 میلادی قرار گیرد.

نظرسنجی موسسه پترسون همچنین نشان داد که به رغم دیدگاه های مختلف سیاسی، رای دهندگان موافق این امر هستند که افزایش بدهی های آمریکا در حال حاضر موضوعی است که نیاز به رسیدگی فوری دارد.

نظرسنجی از آمریکایی ها در این زمینه نشان داد که 69 درصد از دمکرات ها، 81 درصد از نمایندگان مستقل و 90 درصد از جمهوری خواهان بر این باورند که مساله بدهی آمریکا باید یکی از سه اولویت اصلی سیاستمداران این کشور باشد.

شاخص اعتماد مالی همچنین نشان داد که 70 درصد از شهروندان آمریکایی این گونه فکر می کنند که اقدامات انجام شده در رابطه با مساله بدهی ملی نادرست بوده است. بیش از 60 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که وضعیت بدهی ها در آمریکا در چند سال آتی بدتر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: