کد خبر: ۱۳۱۹۹۷
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
0
رئیس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور گفت: طرح پرورش ماهیان خاویاری در 16 قفس 30 تنی در دریای خزر توسط موسسه جهاد نصر اجرا می شود.
پول‌نیوز- رئیس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور گفت: طرح پرورش ماهیان خاویاری در 16 قفس 30 تنی در دریای خزر توسط موسسه جهاد نصر اجرا می شود.

به گزارش وزارت جهادکشاورزی، محمد پورکاظمی حل بحران آب شیرین موجود را روی آوردن به آب های شور دانست و افزود: ما با در اختیار داشتن پهنه وسیع دریای خزر و تجربه دیگر کشورها و کاهش ذخایر دریای خزر مثل گونه ماهیان خاویاری با توسعه ماهیان در قفس و توسعه ماهیان بومی می توانیم خلا تولید خاویار ایران را پرکنیم.

وی افزود: این صنعت درکشورهای دیگر انجام شده و امیدواریم با همکاری جهاد نصر و 13 پژوهشکده شیلاتی، محققین و سرمایه گذاران بتوانیم از کشورهای موفق در پرورش ماهی در قفس باشیم.

مدیرعامل شرکت جهاد نصرحمزه، گفت: طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریای خزر به صورت مشترک بین شرکت جهاد نصر حمزه و شرکت حمل و نقل جهاد نصر اجرا می شود.

غلامرضا امینی فر درباره هدف موسسه جهاد نصر از ورود به این طرح، گفت: علاقه مند هستیم نقشی را در تولید کشور به خصوص در بخش شیلات داشته باشیم و به اهداف نظام در تولید و خودکفایی کمک کنیم.

وی با اشاره اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در کشور های دیگر گفت: در کشور پتانسیل خوبی برای اجرای این طرح داریم و باید پس از تکمیل تحقیقات در مقیاس وسیع تر در شمال و جنوب، فعالیت خود را گسترش دهیم تا به هدف بعدی که اقتصادی و سود آوری برای سهامداران خودمان است، برسیم.

رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر نیز معتقد است؛ با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب در جهان پرورش ماهی در قفس در دریای خزر پس از مطالعه لازم می تواند گزینه مناسبی باشد.

محمود بهمنی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی و لزوم جایگزین کردن محصولات کشاورزی به جای نفت، افزود: وزارت جهادکشاورزی در سال های اخیر تلاش مناسبی را برای این امر در دریای خزر انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی همچون نروژ و چین به پرورش ماهی در قفس اقدام کرده اند و کشور ما نیز با داشتن مراکز تحقیقاتی در سواحل دریای خزر و با هم افزایی، همسویی و استفاده از توانمندی های اجرایی بخش خصوصی و دولتی می تواند این امر را محقق کند.

پرورش ماهیان خاویاری در قفس در سایت شهید کثیری روستای شریعت آباد شهرستان نوشهر درحال اجراست.

طرح پرورش ماهی در قفس درابتدا برای تولید ماهی قزل آلا از بین سال های 90 و 91 در استان های شمالی کشور اجرا شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: