May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۰۵۹
۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
0
مدير امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۳۴ واحد گلخانه ای سبزی و صیفی و گل های زینتی در شهرستان های مختلف این استان فعال است.
پول‌نیوز- مدير امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۳۴ واحد گلخانه ای سبزی و صیفی و گل های زینتی در شهرستان های مختلف این استان فعال است.

حیدر نامور صبح پنج شنبه در بازدید از واحدهای گلخانه ای بجنورد، با اشاره به وضعیت گلخانه داری در خراسان شمالی و اهم اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۳۱ واحد گلخانه ای سبزی و صیفی با تولید سالانه هزار و ۴۰۰ تن در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این هم اکنون در استان تعداد سه واحد گلخانه فعال گل های زینتی با تولید سالیانه ۷۰۰ هزار شاخه یا گلدان گل در حال فعالیت است.

نامور در ادامه شمار واحدهای فعال تولید قارچ خوراکی در خراسان شمالی را پنج واحد اعلام کرد و افزود: این واحدها با ظرفیت اسمی تولید ۲۹۰ تن قارچ در دوره در استان وجود دارند اما در حال حاضر در خراسان شمالی چهار واحد تولید قارچ با تولید ۱۰۰ تن در سال فعال است.

به گفته وی افزون بر این هم اکنون چهار واحد تولید قارچ خوراکی با ظرفیت اسمی ۸۵۵ تن در استان در حال ساخت است که از این تعداد دو واحد با ظرفیت ۴۴۴ تن در شهرستان اسفراین، یک واحد با ظرفیت ۲۰۰ تن در شیروان و یک واحد نیز با ظرفیت ۲۱۵ تن در بجنورد احداث می شود.

نامور در ادامه در مورد اقدامات حمایتی از گلخانه داران استان نیز اظهار کرد: از محل حمایت ویژه کمک های فنی و اعتباری سال ۹۰ مبلغ ۳۱۰ میلیون ریال یارانه سوخت به ۳۰ گلخانه فعال در شهرستان های مختلف این استان اعطا شده است.

وی همچنین از اعطای یارانه به طرح های محصولات گلخانه ای بابت کاهش سود تسهیلات و کمک بلاعوض از محل کمک های فنی اعتباری قانون بودجه سال ۹۱ به تعداد ۱۶ گلخانه فعال در خراسان شمالی به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

نامور اضافه کرد: افزون بر این چهار طرح احداث گلخانه در سطح ۱۵ هزار مترمربع با اعتباری به مبلغ ۱۶ هزار و ۸۷۵ میلیون ریال در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در زمینه تسهیلات اعطایی به باغات و گلخانه های استان، افزود: در این زمینه ۹ هزار و ۴۰۸ میلیون ریال تسهیلات بانکی از محل طرح توسعه بخش کشاورزی برای ۵۱۵ طرح توسعه و اصلاح باغات در سطح ۴۰۳ هکتار باغ جذب شده است.

نامور گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی نیز ۱۹ میلیون ریال اعتبار برای خرید و توزیع انواع ادوات باغبانی از محل اعتبارات تملک دارایی های استان جذب و هزینه شده و همچنین از این محل با اعتبار ۹۰ میلیون ریالی دو نفر کارشناس باغبانی برای نظارت بر اصلاح باغات در خراسان شمالی به کار گیری شده اند.

مدير امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر در این استان بیش از ۴۲ هزار هکتار باغ آبی و دیم وجود دارد که امسال از این سطح باغ بیش از ۲۱۰ هزار تن محصول برداشت شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: