April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۰۶۴
۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
0
روانشناس تربیتی گفت: بدبینی یک نوع اختلال شخصیتی است که در نتیجه آن، فرد بطور بیمارگونه‏ نسبت به مسایل مختلف سوءظن پیدا می کند.
پول‌نیوز- روانشناس تربیتی گفت: بدبینی یک نوع اختلال شخصیتی است که در نتیجه آن، فرد بطور بیمارگونه‏ نسبت به مسایل مختلف سوءظن پیدا می کند.

«مرضیه سلیمانی» روز پنجشنبه در گفت وگویی گفت: افراد دچار بدبینی، معمولا به وسواس های فکری و عملی مبتلا هستند.

وی ادامه داد: هر رفتاری که زندگی فرد و خانواده را مختل کند، بیماری محسوب می شود. بدبینی نیز یک نوع بیماری روحی - روانی است که فرد و خانواده وی دچار آسیب می شوند.

سلیمانی گفت: مشخصه های افراد بدبین یا شکاک با یکدیگر متفاوت است و هر یک از آنان بدبینی خود را با سوءظن به یک یا چند مساله نشان می دهند.

این روانشناس تربیتی تصریح کرد: این افراد ممکن است به مکالمات تلفنی و یا مراودات اجتماعی همسر خود، فرزندان و نحوه پوشش اعضای خانواده دچار سوء ظن شوند.

سلیمانی افزود: روش های درمانی بیماران بدبین یا شکاک نیز به نوع و شدت آن بستگی دارد، اما در مواردی که فرد دچار سوءظن شدید است، باید تحت نظر پزشک و با دارو درمانی و رفتار درمانی معالجه شود.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که دچار سوءظن هستند، از مراجعه به مطب پزشک و روانشناس خودداری و یا بعد از مدتی از ادامه درمان خود صرف نظر می کنند که این امر باعث برهم خوردن کانون زندگی و خانوادگی آنان می شود.

سلیمانی تصریح کرد: بدبینی یا شک تا حد زیادی ژنتیکی است و می تواند مانند یک ویروس در تمام اعضای خانواده نفوذ کند و آنها را در آینده به این بیماری مبتلا سازد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: