April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۱۰۶
۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
0
محققان علوم پزشکی در دانشگاه وسترن استرالیا اعلام کردند ترکیبی از دو دارو ساخته اند که می توان با ترکیب ،‌به درمان بیماران مبتلا به مالاریا امیدوارتر شد.
پول‌نیوز- محققان علوم پزشکی در دانشگاه وسترن استرالیا اعلام کردند ترکیبی از دو دارو ساخته اند که می توان با ترکیب ،‌به درمان بیماران مبتلا به مالاریا امیدوارتر شد.

محققان استرالیایی تحت سرپرستی دکتر تیم دیویس اعلام کردند ترکیب دو داروی آرتمسینین و نفتوکین قادر است تا بیش از 70 درصد از بیماران مبتلا به مالاریا را درمان کند.

محققان این ترکیب دارویی را بر روی 186 کودک مبتلا به مالاریا از نوع پلاسمودیوم فالسیپاروم و 47 کودک مبتلا به مالاریا از نوع پلاسمودیوم ویواکس در پاپوآ گینه با موفقیت آزمایش کرده اند.

آخرین اطلاعات نشان می دهد نزدیک به نیمی از مردم جهان ، یعنی سه میلیارد و سیصد میلیون نفر ، در معرض خطر ابتلا به بیماری مالاریا هستند .

این بیماری در سال دو هزار و نه میلادی بالغ بر هفتصد و هشتاد و یک هزار نفر را از پا درآورد.
در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است هفت کشور در سال های اخیر در کنترل بیماری مالاریا موفق بوده اند و طرح های پیشگیری را اجرا می کنند.

در همین دوره نیز ده کشور جهان در تلاشند تا انتقال بیماری مالاریا را به صفر برسانند.

یونانی ها و رومی ها در زمانهای بسیار قدیم پیشنهاد کرده اند تا خانه ها را به منظور اجتناب از تب در نقاط مرتفع و خشک بسازند.

در آن زمان ارزش بهداشتی خشک کردن باتلاق ها شناخته شده بود.
با کشف انتقال مالاریا بوسیلة پشه ها توسط رونالد راس در سال 1897، اپیدمیولوژی مالاریا به صورت یک علم در آمد.

چون چرخة انتقال مالاریا از سه جزء انگل مالاریا، انسان و پشة آنوفل ناقل و تحت تاثیر شرایط محیطی تشکیل شده است ، اقدامات مبارزه می تواند برعلیة هرکدام از این اجزاء انجام پذیرد و قطع این زنجیره در هر قسمت مانع انتقال مالاریا می گردد، اما به دلیل پیچیده و متنوع بودن اکولوژی پلاسمودیوم، پشه و انسان پیش بینی دقیق هر نوع مداخله بسیار مشکل است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: