کد خبر: ۱۳۲۲۶۵
۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
0
این گذشت از قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان و چندتن از خیرین انجام شد و اولیاء دم با ذکر این جمله که «ما با خدا معامله کردیم و اجر خود را از خدا خواهیم گرفت» از خون جوان خود گذشتند.
پول‌نیوز- رئیس کل دادگستری استان یزد از نجات یک زندانی از مرگ خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی مرکز امور شورای حل اختلاف کشور، رئیس کل دادگستری استان یزد از تولد دوباره زندانی اعدامی خبر داد.

 محمدرضا حبیبی در این باره اظهار کرد: متهم در سال 89 مرتکب قتل شده بود و با حکم دادگاه کیفری استان و تایید دیوان‌عالی کشور قرار بود در زندان یزد اعدام شود که با گذشت اولیای دم و وساطت ریش سفیدان و معتمدان محلی از چوبه دار رهایی یافت.

وی با بیان اینکه بخشش و رضایت از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی است، خاطر نشان کرد: جوان متهم، صبح دیروز در چند قدمی مرگ قرار گرفت اما با رضایت اولیای دم تولدی دوباره یافت و از مرگ‌‌ رها شد.

حبیبی افزود: این گذشت از قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان و چندتن از خیرین انجام شد و اولیاء دم با ذکر این جمله که «ما با خدا معامله کردیم و اجر خود را از خدا خواهیم گرفت» از خون جوان خود گذشتند.

این مقام قضایی اذعان داشت: در اجرای ماده 612 قانون مجازات اسلامی پرونده به جهت رسیدگی از جنبه عمومی جرم، به دادگاه کیفری استان یزد ارسال شده است .

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: عفو و گذشت در جامعه آثار مثبتی در جامعه دارد و امیدوارم تا فرهنگ عفو و گذشت در جامعه نهادینه و آثار مثبت آن در جامعه فراگیر شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: