May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۳۸۵
۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
0
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان مرگ و میر در مردان مبتلا به ویروس ابولا بیشتر از زنان است.
پول‌نیوز- معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان مرگ و میر در مردان مبتلا به ویروس ابولا بیشتر از زنان است.

«محمود نبوی» روز یکشنبه در سمپوزیوم ابولا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:

در این بیماری همچنین ، مرگ و میر افراد زیر 20 سال حدود 33 درصد، افراد بین 20 تا 45سال 72 درصد و افراد بالای 45 سال، 94 درصد است.

نبوی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در بیماران مبتلا به ابولا را نارسایی کلیه عنوان کرد و گفت : متاسفانه این بیماری در موارد شدید تا حدود 90 درصد به مرگ مبتلا منجر می شود.

**از سفر به کشورهای سیرالئون ، گینه و لیبریا خودداری کنید

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان ابتلا به بیماری ابولا در تمام جهان وجود دارد به طوری که این بیماری اکنون وارد اسپانیا و آمریکا نیز شده است و مردم ما باید هنگام سفر به این کشورها موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

نبوی گفت: در کشورهایی که امکانات مراقبت از بیماران مبتلا به این بیماری پایین است با سفر با این کشورها امکان ابتلا وجود دارد و مردم به همین منظور باید از سفر به سه کشور سیرالئون، گینه و لیبریا خودداری کنند.


**امکانات کشور برای مقابله با این بیماری کافی نیست

نبوی امکانات موجود کشور برای مقابله با ابولا را کافی ندانست اما در عین حال اظهارداشت که این امکانات بهتر از هیچ است.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اضافه کرد: بیماری ابولا مانند آنفلوانزا اپیدمی (همه گیر) نمی شود بلکه هر یک مبتلا در نهایت دو تن را به این بیماری مبتلا می کند.

نبوی همچنین تعداد افراد مبتلا به بیماری ابولا در جهان را 20 هزار تن برشمرد و اظهار داشت: اکنون این بیماری در غرب گینه تا حدی کنترل شده است ولی در سیرالئون افزایش شمار مبتلایان مشاهده می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: