کد خبر: ۱۳۲۸۳۵
۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
0
بارش برف و برودت هوا وضعیت متفاوتی را در روزهای اخیر به وجود آورده، همچنان به اختلالاتی در رفت و آمدها و ترددهای روزانه منجر شده است.
پول‌نیوز- بارش برف و برودت هوا در بیستمین روز از زمستان دانش‌آموزان 12 شهر استان اردبیل را خانه‌نشین کرده و به تعطیلی مدارس منجر شد.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل شنبه 20 دی ماه در سری صبح دانش‌آموزان پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی(دوره اول متوسطه) در شهرهای اردبیل، بیله‌سوار و جعفرآباد تعطیل شده است.

بر اساس همین اطلاعیه دانش‌آموازن شهرهای اصلاندوز، پارس‌آباد، خلخال، شاهرود و کوثر نیز در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی فردا تعطیل هستند تا از برودت هوا و سرما در امان بمانند.

آموزش و پرورش استان اردبیل کلیه مقاطع تحصیلی در چهار شهر نیر، نمین و سرعین هیر تعطیل کرد اما به دانش‌آموزان توصیه کرد در صورت داشتن امتحانات نهایی در سر امتحانات حاضر باشند.

بارش برف و برودت هوا وضعیت متفاوتی را در روزهای اخیر به وجود آورده، همچنان به اختلالاتی در رفت و آمدها و ترددهای روزانه منجر شده است.

نجات 300 خودروی گرفتار در گردنه الماس و صائین

اما به دنبال بارش برف و لغزنده بودن جاده‌ها به ویژه محورهای کوهستانی راهداران و امدادگران در شهرهای خلخال نیر و مشگین‌شهر وارد عمل شده و در 24 ساعت گذشته سعی کردند با امدادرسانی به خودروهای عبوری اغلب به دلیل نبستن زنجیر چرخ دچار مشکل شده بودن به مکان امن انتقال داده تا مسافران و رانندگان را اسکانی موقت بدهند.

با بارش سنگین برف و لغزنده بودن گردنه الماس و محور خلخال به اسالم با تلاش شبانه‌روزی امدادگران مسیرها برای تردد بازگشایی شده، ولی پلیس‌راه اعلام کرد در این محور و سایر محورهای کوهستانی تردد خوردها بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

طی 24 ساعته گذشته راهداران و امدادگران جمعیت هلال احمر به بیش از 100 خودرو گرفتار در برف و کولاک امداد رسانده و با آماده‌باش پلیس راه امکان تردد راحت برای خودروهای عبوری فراهم آید.

در شهرستان نیر و در گردنه صائین به دلیل لغزنده بودن جاده و یخبندان و کولاک شدیدی که ادامه دارد تردد به کندی انجام شده و راهداران و عوامل پلس راه تلاش می‌کنند تا جاده را باز نگه دارند به طوری که به خاطر عملیات شبانه‌روزی در محوهای اصلی مسیر ترددی برخی از روستاها همچنان مسدود مانده است.

تصادفی که پنج مصدوم را راهی بیمارستان کرد

اما در محور مشگین‌شهر به دلیل برف و کولاک امدادرسانی و عملیات برف‌روبی و نمک پاشی همچنان ادامه دارد، به طوری که با تلاش جمیت هلال احمر تعدادی از مصدومان به پایگاه‌ها انتقال داده شده و با اقلامی از آنها پذیرایی شد.

به دلیل وضعیت جوی و یخبندان جاده‌ها تعداد تصادفات نیز افزایش یافته، به طوری که بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با سمند پنج نفر از مصدومان این حادثه رانندگی به بیمارستان منتقل شدند.

در روستای مازافا مشگین‌شهر نیز امدادگران جمعیت هلال احمر یک زن بارداری را که وضعیت مساعدی نداشت به خاطر درد زایمان به بیمارستان انتقال داده و او را از مرگ حتمی نجات دادند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیشترین بارش برف در سرعین و برودت هوا منهای 17 درجه در این شهر اعلام کرد.

هموطنان ساکن در شهرهای مختلف این استان که شاهد اولین بارش برف زمستانی هستند، امشب را به عنوان سردترین شب زمستانی زیر 20 درجه سپری می‌کنند، به طوری که از فردا با خارج شدن این سامانه بارشی به رغم پایداری هوای سرد از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و در دو سه روز آینده همچنان هوای سرد بر منطقه حاکم خواهد بود.



برچسب ها: مدارس ، اردبیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: