May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۰۲۷
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
0
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی از صدور سه بخشنامه جدید به واحدهای اجرایی این سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور؛ توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
صدور بخشنامه برای هماهنگی بیشتر ادارات کار و تامین اجتماعیپول‌نیوز- معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی از صدور سه بخشنامه جدید به واحدهای اجرایی این سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور؛ توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: با صدور این بخشنامه‌ها شاهد هماهنگی بیشتر ادارات کار و تأمین اجتماعی سراسر کشور در رابطه با اجرای ماده 148 قانون کار، صدور آراء مشاغل سخت و زیان آور و دریافت گزارش حوادث ناشی از کار خواهیم بود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محمدحسن زدا هماهنگی ادارات کار و تأمین اجتماعی را برای ارائه خدمات مطلوب به  جامعه ضروری دانست و اظهار داشت: بر اساس قانون کار کارفرمایان مکلفند نسبت به بیمه کردن کارگران مطابق با قانون تأمین اجتماعی اقدام کنند که این امر لزوم هماهنگی کامل این دو مجموعه را نشان می‌دهد و با صدور بخشنامه‌های جدید شاهد ارتقاء این هماهنگی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای اجرای صحیح این قانون قبلاً نیز تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده بود، افزود: با صدور بخشنامه‌های اخیر نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی در جلسات حل اختلاف ادارات کار شرکت می‌کنند تا در این جلسات قانون تأمین اجتماعی به نحو مطلوب مورد توجه قرار گیرد و آراء صادره توسط سازمان تأمین اجتماعی قابلیت اجرا داشته باشد.
زدا با بیان اینکه فراهم شدن امکان تحقیق و بازرسی مشترک ادارات کار و تأمین اجتماعی از دیگر مسائلی است که مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در برخی از موارد از قبیل سوابق کاری افراد متوفی و ازکار افتاده، صدور رأی کمیته‌های حل اختلاف ادارات کار نیازمند بررسی فنی و مشترک بود که این امر اخیراً در دستور کار قرار گرفته و از این پس در صورت نیاز امکان بررسی مشترک فراهم می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از اصلاح رویه صدور آراء مشاغل سخت و زیان آور در کمیته‌های ادارات کار خبر داد و گفت: در قانون مشاغل سخت و زیان آور تأکید شده است که کمیته‌های مربوطه باید ویژگی‌های هر شغل و هر کارگاه را مورد رسیدگی قرار دهند و با صدور بخشنامه‌های جدید، این قانون به نحو صحیح به اجرا در می‌آید و از مشابه سازی کارگاه‌ها و صدور آراء کلی پرهیز خواهد شد.

زدا با بیان اینکه در مورد مشاغل سخت و زیان آور، رویکرد رفع مشکلات کارگاه‌ها و حذف ویژگی‌های سخت و زیان آور مورد توجه قانون‌گذار است، افزود: با صدور بخشنامه‌های جدید امکان اجرای صحیح قانون و رفع مشکلات فراهم می‌شود.

وی تسهیل دسترسی سازمان تأمین اجتماعی به گزارش‌های حوادث ناشی از کار را از دیگر مسائل مورد تأکید در بخشنامه‌های جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون تأمین اجتماعی در صورتی که کارفرما در حوادث ناشی از کار مقصر باشد، باید خسارت سازمان تأمین اجتماعی را بپردازد و با صدور بخشنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند مطالبات مورد نظر را از کارفرمایان مقصر دریافت کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: