May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
کد خبر: ۱۳۳۲۵۳
۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : جزیره کیش به مرکز فعالیت( hub) و قطب تبادلات انرژی تبدیل می شود.
مونسان: کیش به قطب تبادلات انرژی منطقه تبدیل می شودپول‌نیوز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : جزیره کیش به مرکز فعالیت( hub) و قطب تبادلات انرژی تبدیل می شود.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، علی اصغر مونسان در سه شنبه حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژِی در کیش در جمع خبرنگاران در مورد ایجاد بورس نفت در کیش گفت :در گذشته شرکتی با مشارکت منطقه آزاد کیش و همکاری وزارت نفت تاسیس شده و امیدواریم با تدبیر وزیر نفت این بورس فعال شود.

وی اظهار داشت : با توجه به موقعیت منطقه آزاد کیش در خلیج فارس این منطقه مکان مناسبی برای تبادلات نفت و انرژی است ، این مساله ضمن توسعه منطقه امور مربوط به انرژی را تسهیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: عمده نظر ما در حوزه انرژی بر روی انرژی های فسیلی نفت و گاز و سایر مشتقات است .

مونسان در مورد برپایی یازدهمین نمایشگاه انرژی به میزبانی کیش گفت : این نمایشگاه به صورت سنواتی برگزار شده و استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان داخلی و خارجی از آن شده است، تلاش ما این است که منطقه آزاد کیش با پیشرفت موضوعات مرتبط با حوزه انرژی و نفت ،بیشتر به آن بپردازد و محلی برای تبادل موضوعات مرتبط با این حوزه بین ایران و سایر کشورها باشد .

وی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای شرکت های خارجی و ایرانی در منطقه آزاد کیش بر اساس قانون اشاره کرد و افزود: ارائه این تسهیلات دستاوردهای خوبی برای منطقه خواهد داشت .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یاد آور شد : وزارت نفت تدابیری اندیشیده نشست های حوزه نفت در کیش برگزار شود و این منطقه تبدیل به هاب انرژی شود چرا که قانون منطقه آزاد تسهیل کننده است و به دلیل بروکراسی پایین مشوقی برای حضور شرکت های نفتی و به ویژه شرکت های خارجی خواهد بود .

وی در مورد تاثیر تحریم ها در مورد حضور شرکت های خارجی در کیش گفت : مراودات بین المللی در کیش روانتر از سایر نقاط است و با توجه به حضور آسان شرکت های خارجی در این منطقه راحت تر می توان از کنار تحریم ها نسبت به سرزمین اصلی عبور کرد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مورد توسعه این منطقه گفت: دولت همچون سایر مناطق آزاد ماموریتی برای منطقه آزاد کیش تعریف کرده است و مهمترین ماموریت آن در حوزه تجاری و گردشگری است .

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید از سال گذشته و به منظور جبران عقب ماندگی ها اقدامات زیرساختی انجام شده است ، در شرایط فعلی در حوزه تامین انرژی در نقطه ثبات قرار داریم.

مونسان افزود : در بخش های زیر ساختی در حوزه پسماند ، فاضلاب ، تامین آب و برق اقدامات خوبی نیز انجام شده است .

وی یاد آور شد : در حوزه گردشگری نیز در یکسال گذشته 25 پروژه به اتمام رسیده و فضای شهری نیز متفاوت تر از گذشته شده است .

مونسان تصریح کرد که در بحث تجاری نیز در حال توسعه بندر تجاری کیش هستیم ، عملیات لایروبی اسکله 12 هزار تنی در این راستا به اتمام رسیده است و عملیات احداث اسکله 35 هزار تنی را نیز شروع کردیم.

وی اظهار داشت : ما در کانون چاه های نفتی ایران در منطقه خلیج فارس قرار داریم و این موضوع می تواند اهداف وزارت نفت را عملیاتی کند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز کمک و پشتیبانی لازم را برای تحقق این اهداف خواهد داشت .

یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش دوشنبه شب در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت و تا 25 دی ماه میزبان بازدید کنندگان است .

انرژی هاب با شعار توسعه دانش انرژی های تجدیدپذیر برای آگاهی رسانی در بخش های انرژی خورشیدی، انرژی باد، محیط زیست و سایر انرژی های نو و پاک فعالیت می کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: