April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۴۶۹
۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
0
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: یکی از راهکارهای دولت برای خروج از تورم تشویق و سلامت صادرات است.
پول‌نیوز- رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: یکی از راهکارهای دولت برای خروج از تورم تشویق و سلامت صادرات است.

مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اولین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: نخستین چیزی که باید مورد نظر قرار گیرد و به آن توجه شود، خوراک بهداشتی دام، فرآورده‌های دامی، تأمین بهداشت دام و نهایتا تامین غذای سالم برای انسان است.

وی افزود: بالغ بر 13 عامل مخاطره‌آمیز بیولوژیک از جمله عوامل باکتریایی، انگلی، ویروسی و همچنین تعداد قابل ملاحظه‌ای عامل شیمیایی و برخی آلاینده‌ها مانند سموم، آفات، فلزات سنگین می‌توانند جیره غذایی دام و همچنین انسان را تحت تاثیر قرار دهند.

خلج اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور تلاش دارد تا با تشویق سرمایه‌گذاری‌ها بسترهایی را برای مواد اولیه مورد مصرف کشورهای وارد کننده و تولیدات داخل فراهم کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: محصول نهایی باید برچسب داشته باشد و مختصات جیره غذایی سالم را داشته باشد.

وی افزود: تا کنون در کشور ما 430 کارخانه تولید دام وجود دارد که این کارخانه‌ها تحت نظر سازمان دامپزشکی قرار دارند و همچنین بالغ بر 330 کارخانه مکمل‌سازی ضایعات و پودر ماهی در کشور فعال است که طی 13 سال گذشته دولت تلاش کرده محصول سالم تولید کند.

وی اظهار داشت: راهکاری که دولت برای خروج از تورم می‌دهد تشویق و سلامت صادرات است.

خلج گفت: الزامات بهداشتی کشورهای هدف برای صادرات تا کنون رعایت شده و این موضوع سیر خوبی در کشور داشته است.

خلج اظهار داشت: بخش عمده گوشت مازاد مرغ ایران به کشورهای همسایه صادر می‌شود و در صورتی که کشورهای وارد کننده محصولات ایرانی الزامات بهداشتی سخت‌گیرانه‌ای را در نظر بگیرند قادر به تامین آن الزامات هستیم.

وی افزود: یکی از بازارهای بزرگ منطقه بازار روسیه است و روسیه اتحادیه گمرکی آنها شامل بلاروس و قزاقستان از بازارهای بزرگ محصولات کشاورزی ایران می‌تواند باشد که به دنبال رفت و آمدهای مسئولان به کشور با رعایت الزامات بهداشتی آنها محصولات کشاورزی ما از قبیل لبنیات، تخم‌مرغ، گوشت مرغ و ... به روسیه صادر شود.
منبع: فارس
برچسب ها: دولت ، تورم ، دامپزشکی ، همایش ، خوراک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: