May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۴۸۲
۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
0
وزیر نیرو با بیان اینکه در شورای عالی آب برنامه‌هایی برای احیای آب زیرزمینی تدوین شده است، گفت: از این 15 طرح پیش‌بینی شده، 11 طرح در وزارت نیرو و 4 طرح دیگر در سایر دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.
پول‌نیوز- حمید چیت چیان وزیر نیرو امروز در حاشیه نخستین هم‌اندیشی سیاستگذاران منابع آب با محوریت بهره‌وری و حکمرانی پایدار ذخایر آبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سطح منطقه شوراهای هماهنگی در حوزه‌های آبریز ایجاد کرده‌ایم، اظهار داشت: برای اولین نمونه شورای هماهنگی حوزه زاینده‌رود ایجاد شد که علاوه بر سازمان‌ها و نهادهای دولتی، نمایندگان کشاورزان نیز حضور دارند.

وی افزود: مدیریت منابع آب یک مدیریت چند وجهی و چند‌بعدی است، به طوری که مصالح زیست‌محیطی، مسائل فنی، انسانی و مسائل اجتماعی در آن دخیل هستند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین هم‌اندیشی سیاست‌گذاران منابع آب تصریح کرد: چگونگی استفاده از مشارکت سازمان‌های مختلف دولتی، نهادهای مردمی و بنگاه‌های اقتصادی برای مدیریت آب از اهداف برگزاری این نشست است.

چیت چیان با بیان اینکه آب در رفاه اجتماعی و در حوزه اقتصادی نقش بسیار مهمی دارد، افزود: با شناخت ابعاد مختلف و با حضور سازمان‌های دولتی به برنامه‌ها و تصمیمات مشترکی می‌رسیم که هر کدام از این سازمان‌ها سیاست‌ها را در حوزه کاری خود اجرا کند.

چیت چیان گفت: در مورد تامین آب شرب شهرها و به ویژه کلان‌شهر تهران اقدامات متنوعی صورت پذیرفته که انتقال آب از سد‌های ساخته شده به شهرها از جمله این اقدامات است.

وزیر نیرو با بیان اینکه از منابع آب زیرزمینی و استفاده از ابزار‌ها برای تصفیه آن از اقدامات در حال انجام وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش ذخیره آب در سدها مدیریت مصرف آب مهمترین عامل غلبه بر این بحران است.

وی تاکید کرد: معتقدیم آب شرب، مصارف کشاورزی و صنایع پتانسیل صرفه‌جویی وجود دارد، تا از آن وضعیت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه برای احیای آب زیرزمینی در شورای عالی آب برنامه‌هایی تدوین و ارائه شده است، گفت: از این 15 طرح پیش‌بینی شده، 11 طرح در وزارت نیرو و 4 طرح دیگر در سایر دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: