کد خبر: ۱۳۳۴۹۳
۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
0
مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز پارس گفت: در صورت صرفه جویی و کاهش مصرف گاز، می توان میزان صادرات گاز را افزایش و برای کشور درآمدزایی بیشتری داشته باشیم.
پول‌نیوز- مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز پارس گفت: در صورت صرفه جویی و کاهش مصرف گاز، می توان میزان صادرات گاز را افزایش و برای کشور درآمدزایی بیشتری داشته باشیم.

علی اکبر شعبان پور مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز پارس در حاشیه نمایشگاه بین المللی انرژی کیش در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت توسعه فازهای پارس جنوبی، اظهار داشت: تخصیص منابع مالی در پارس جنوبی مدیریت می شود و منابع بر اساس اولویت های پروژه ها اختصاص داده می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز پارس ادامه داد: ترجیح می دهیم در پروژه هایی که زودتر به مرحله تولید و درآمدزایی می رسند، تمرکز کنیم.

وی در خصوص توان شرکت های ایرانی سازنده تجهیزات صنعت نفت و گاز گفت: سازندگان ایرانی در زمینه ساخت تجهیزات مورد استفاده پالایشگاه ها، خطوط لوله، سکوی دریا و حفاری، بسیار توانمند هستند.

شعبان پور گفت: شرکت های داخلی در زمینه حفاری در دریا بسیار توانمند هستند و کارهای بزرگی را در کارنامه کاری خود دارند که از جمله آنها می توان به ساخت تجهیزات سرچاهی، ساخت سکوی نفتی، برق، مکانیک، پمپ و کمپرسور اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز پارس درباره تاثیر تحریم ها و فعالیت شرکت های داخلی گفت: بحث بومی سازی و تولید داخل از جمله برنامه های در دست اجرا است که از طریق آن توانسته ایم وابستگی را کاهش داده و سرعت تولید و توسعه را بالا ببریم .

شعبان پور در زمینه پروژه های پارس جنوبی گفت: ساخت فازهای 12 ، 15 ، 16 ، 17 و18 اولویت اول به شمار می روند و بقیه فاز ها در اولویت دوم قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز پارس ادامه داد: راه اندازی سه سکوی فاز 12 پیش از فرارسیدن فصل زمستان جزو اولویت های اصلی بود که برنامه زمان بندی به خوبی پیش رفته است به طوری که تاکنون دو سکو به بهره برداری رسیده و سکوی سوم نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد.

وی در مورد ظرفیت تولید فاز 12 گفت: ظرفیت تولید این فاز 70 میلیون متر مکعب است که تا کنون تولید روزانه حدود 55 تا 60 میلیون متر مکعب از این فاز محقق شده است.

پارس جنوبی بزرگترین مخزن گازی دنیا شناخته می شود که حدود نیمی از ذخایر گازی کشورمان را در خود جای داده است.

قرار است با راه اندازی پنج فاز اولویت دار تا پایان سال جاری میزان تولید گاز از این میدان عظیم گازی به 380 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: