کد خبر: ۱۳۳۶۴۶
۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
0
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران بر لزوم توجه به تحولات اقتصاد جهانی، اقتصاد کشور و رخدادهایی مثل نوسانات قیمت نفت تاکید کرد و گفت: بحث مدیریت ریسک نباید به ریسک‌های اعتباری محدود شود.
توجه بانک توسعه صادرات به تحولات اقتصاد جهانیپول‌نیوز- مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران بر لزوم توجه به تحولات اقتصاد جهانی، اقتصاد کشور و رخدادهایی مثل نوسانات قیمت نفت تاکید کرد و گفت: بحث مدیریت ریسک نباید به ریسک‌های اعتباری محدود شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، آقاي دكتر صالح آبادي در اولین جلسه شورای مدیران این بانک بعد از استماع گزارش عملکرد بانک در سال 93 افزود: علاوه بر تشكيل كميته مديريت ريسك در بانك، و تا تشكيل يك واحد مشخص، مركز پژوهش و آموزش بانك عهده دار اين وظيفه مهم مي شود و به‌طور مستمر گزارش هايي در خصوص تحليل وضعيت محيط تجاري و تبعات كاهش قميت نفت و اثرات آن بر بخش هاي مختلف تهيه خواهد كرد.

به اعتقاد دكتر صالح آبادي مركز پژوهش و آموزش بانك بايد نحوه تنوع بخشي به خدمات بانك توسعه صادرات و راهكارهاي كارآمد و اثربخش در حوزه تجهيز منابع را به طور مستمر بررسي كند.

بنابراين گزارش، مدير عامل بانك توسعه صارات  در ادامه سخنان خود خواهان تسريع در پيشبرد استراتژي‌هاي تامين و تجهيز منابع شد و گفت: تجهيز منابع امري دستوري نيست و مقتضيات بازار در اين  زمينه حرف اول را ميزند و اين بانك بايد بتواند سناريوهاي متنوعي را براي تجهيز منابع دنبال كند.

دكتر علي صالح آبادي ضمن اعلام اينكه اولويت بانك توسعه صادرات در اعطاي تسهيلات تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و صادراتي است افزود: صادرات محور بودن مبناي پرداخت تسهيلات است و بايد به طور مستمر نسبت ميان تسهيلات اختصاص داده شده به طرح و تسهيلات سرمايه در گردش سنجيده شود.

مدير عامل بانك توسعه صادرات خوش حسابي مشتريان را فاكتور بسيار مهمي در  پرداخت تسهيلات دانست و خاطرنشان شد: منظور از خوش حسابي صرفا" اين نيست كه ببنيم آيا مشتري چك برگشتي يا مطالبات معوق به سيستم بانكي دارد يا  خير بلكه علاوه بر اين دو عامل بايد سابقه مشتري در تسويه اقساط در سررسيد تعيين شده بدون نياز به پيگيري هاي مكرر و ايجاد هزينه براي بانك مشخص شود.

دكتر صالح آبادي تاكيد كرد: البته در بررسي سابقه مشتري مواردي كه به نوعي ممكن است خارج از اراده مشتري بر وي تحميل شده باشد در نظر گرفته مي شود اما در هر حال بايد قبل از اعطاي تسهيلات فرآيندي براي نحوه مصرف تسهيلات مشخص شود و در مراودات بعدي با مشتري لحاظ شود.

مدير عامل بانك توسعه صادرات تقويت بسترهاي فناورهاي ارتباطات و اطلاعات را در اين بانك بسيار حايز اهميت عنوان كرد و گفت: بايد از همه ظرفيت هاي موجود در اين بخش فعال شود.

دكتر صالح آبادي در اولين جلسه حضور خود در شوراي مديران اين بانك به موضوع منابع انساني و اهميت انگيزش كاركنان و رضايتمندي آنان اشاره كرد و گفت: كاركنان مجرب و متخصص اين بانك بايد در تحقق اهداف بانك مشاركت جدي داشته باشند و احساس هويت كنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: