May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۰۱۲
۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
0
مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: بر اثر صید غیرقانونی، برخی از گونه ‎های ماهیان در خطر انقراض قرار گرفته اند.
پول‌نیوز- مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: بر اثر صید غیرقانونی، برخی از گونه ‎های ماهیان در خطر انقراض قرار گرفته اند.

«سیدجواد قدس علوی» روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: اگر قرار باشد نسبت به صیدهای غیرقانونی اقدام جدی صورت نگیرد، به طور یقین برخی گونه‎های دیگر هم در خطر انقراض قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: برخی صیادان حرفه ‎ای به دلیل شفاف نبودن مرز گلستان با استان مازندران در میانکاله از این ایستگاه مبادرت به صید غیرقانونی ماهیان خاویاری می‎ کنند.

وی ادامه داد: بیکاری نیز باعث رواج صید غیرقانونی ماهیان خاویاری و استخوانی شده است.

قدس‎ علوی با اشاره به این که کنترل صیادان و قایق ‎ها در خشکی مانع از صید غیرقانونی می‎شود، گفت: اگر ماموران انتظامی و دستگاه ‎های امنیتی در خشکی نسبت به صید غیرقانونی حساسیت بیشتری به خرج دهند و صیادان را در خشکی کنترل کنند دیگر شاهد صیدهای غیرقانونی نخواهیم بود.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: صیادان غیرمجاز قبل از ورود به دریا، قایق ‎ها را به وسیله یدک‎ کش هایی از قبیل تراکتور و حتی وانت‎ بار حمل می‎ کنند که حتی قوانین راهنمایی و رانندگی نسبت به این مهم واکنش جدی نشان نمی‎ دهد و نظارت جدی نیز بر کارگاه‎ های بدون مجوزی که به تعمیر این قایق‎ ها مبادرت می‎ کنند، صورت نمی‎ گیرد.

قدس علوی اضافه کرد: برای کنترل صیدهای غیر مجاز، نیاز به هماهنگی در سطح استان است و بدون شک صید غیرمجاز، بر فعالیت صیادانی که به صورت قانونی مبادرت به صید ماهی می ‎کنند، تاثیر منفی خواهد داشت.

وی درباره برنامه های شیلات گلستان برای مبارزه با صید و صیادان غیرمجاز گفت: به دنبال تاسیس مجتمع ماهیان خاویاری در استان هستیم که مطالعات آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بدون شک صیادانی که طی سالیان متمادی به صید ماهی مشغول بوده و از این راه امرار معاش می کنند، می‎ توانند در این مجتمع ‎ها به پرورش ماهیان خاویاری بپردازند.

قدس علوی با بیان این که ماهیان خاویاری در سالیان متمادی مورد تهدید قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: در دهه 60 میزان خاویاری که از استان گلستان مورد استحصال قرار می ‎گرفت 120 تن بود و آمارها نشان می‎ دهد این رقم در سال 1392 به 800 کیلوگرم رسیده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: