May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۰۳۸
۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
0
گیاهان دارویی ، نقش "باقلا " در درمان پارکینسون کشف شد : نتایج تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی نشان داده است که گیاه باقلا نقش موثری در درمان پارکینسون دارد.
نقشپول‌نیوز- گیاهان دارویی ، نقش "باقلا " در درمان پارکینسون کشف شد : نتایج تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی نشان داده است که گیاه باقلا نقش موثری در درمان پارکینسون دارد.
 
دکتر کریم نیکخواه عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و يکي از محققان اين طرح افزود: پژوهش تاثیر باقلا بر پارکینسون توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بر روی 30 بیمار مبتلا این بیماری انجام شده است.  
 
این متخصص مغز و اعصاب افزود: بیماری پارکینسون از بیمارهای مغز و اعصاب نسبتا شایع است که معمولا بعد از دهه پنجاه زندگی مشاهده می شود.  
 
دکتر نیکخواه با بیان اینکه باقلا مخصوصا باقلای جوانه زده حاوی میزان زیادی دوپامین است،افزود: در مغز بیماران مبتلا به پارکینسون ماده "دو پامین" کاهش می یابد و فرد مبتلا باید این دوپامین مورد نیاز را دریافت کند.  
 
وی ادامه داد: هم اکنون دوپامین به صورت داروی خوراکی از کشورهای خارج برای درمان بیماران پارکینسون وارد می شود، اما با تولید عصاره باقلا می توان دوپامین را به صورت دارویی برای بیماران مبتلا تولید کرد.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: با توجه به فواید بسیار گیاه باقلا در درمان بیماری پارکینسون ، می توان از این ظرفیت برای تولید عصاره خوراکی باقلا  به صورت دارو و در جهت پیشرفت طب سنتی و اقتصاد مقاومتی در کشور استفاده کرد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: