May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۰۶۵
۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
0
مدیرکل بازرسی دفتر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز عملیات اجرای ﻗﺎﻧﻮن ارﺗﻘﺎء ﺳﻼﻣﺖ ﻧﻈﺎم اداری و ﻣﻘﺎبله ﺑﺎ ﻓﺴﺎد در این سازمان خبر داد.
آغاز عملیات مبارزه با فساد در سازمان تأمین اجتماعی
پول‌نیوز- مدیرکل بازرسی دفتر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز عملیات اجرای ﻗﺎﻧﻮن ارﺗﻘﺎء ﺳﻼﻣﺖ ﻧﻈﺎم اداری و ﻣﻘﺎبله ﺑﺎ ﻓﺴﺎد در این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه
پول‌نیوز،
دکتر مسعود یوسفی، مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر بازرسی که درباره نشست‌های منطقه‌ای این دفتر در سراسر کشور سخن می‌گفت با بیان مطلب فوق افزود: پس از شناسایی گلوگاه‌های اداری، برنامه‌ریزی‌‌های لازم، اصلاح روش‌ها و بخشنامه‌ها، شفاف سازی امور، توسعه زیرساخت‌های IT و تشکیل ستاد مربوطه، عملیات اجرای این قانون در بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور آغاز شده است.


وی ماهیت اجتماعی و اقتصادی سازمان و گردش مالی قابل توجه آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: سلامت اداری در سازمان تأمین اجتماعی، موجب آرامش خیال و امنیت خاطر بیش از نیمی از جمعیت کشور می‌شود.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور، تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند افزود: منابع این صندوق متعلق به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران است و حفظ، صیانت و ارتقای این منابع از مهم‌ترین وظایف مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی است.

مدیرکل بازرسی دفتر مدیرعامل با اظهار تأسف از آنچه در سال‌های گذشته بر این سازمان گذشته ادامه داد: نتیجه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که از تریبون رسمی قرائت شد حکایت از اتفاقات ناگواری است که قبل از استقرار دولت تدبیر و امید در این سازمان رخ داده بود.

وی گفت: هم اکنون سازمان، پس از طی دوران گذار و غلبه بر نابسامانی‌های گذشته به آرامش و استقرار رسیده و بدیهی است اقدامات پیشگیرانه و برخورد با هرگونه سوءاستفاده احتمالی را در دستور کار خود قرار دهد.

دکتر یوسفی اجرای ﻗﺎﻧﻮن ارﺗﻘﺎء ﺳﻼﻣﺖ ﻧﻈﺎم اداری و ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻓﺴﺎد را مطالبه جدی مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور و تکلیف قانونی تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دانست و افزود: علاوه بر این موارد، جناب آقای دکتر نوربخش مدیرعامل محترم سازمان از بدو استقرارشان در سازمان با تعیین راهبردهای چهارگانه مبنی بر پاکدستی، قانونمداری، برنامه‌محور و پاسخگویی خواهان فرهنگ سازی و ارتقای سلامت اداری در سازمان تأمین اجتماعی شدند.

دکتر یوسفی با تأکید بر اینکه اقدامات دفتر بازرسی مدیرعامل و ستاد ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در سازمان تأمین اجتماعی قبل از هر چیزی، ناظر بر اقدامات پیشگیرانه و فرهنگسازی است گفت: خوشبختانه قاطبه همکاران سازمان تأمین اجتماعی که به بیش از 65 هزار نفر در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی بالغ می‌شوند در مسیر خدمتگزاری به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران عزیز، مصمم و با سلامت عمل کرده‌ و می‌کنند.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: بدیهی است اگر عده‌ای معدود اسیر هوای نفس خود شده و بخواهند با اقدامات خلاف قانون از موقعیت و امکانات در اختیارشان، سوء استفاده کنند با رفتار و برخورد قانونی روبرو شوند.

وی گفت: برای ریشه‌کن کردن فساد در سازمان، هیچگونه اغماضی نخواهد شد.

مدیرکل بازرسی دفتر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان بر لزوم توجه و توسعه امکانات نرم‌افزاری برای ارتقای سلامت اداری در سازمان اشاره کرد و افزود: اصرار بر استقرار و توسعه تأمین اجتماعی الکترونیک و احیای معاونت فرهنگی سازمان از اقدامات قابل توجه در این حوزه است.

دکتر یوسفی بشارت داد با اقدامات در حال انجام سازمان تأمین اجتماعی، ضمن احراز رتبه قابل قبول در عدم بروز تخلفات، در سال 1394 به عنوان سازمان پاک معرفی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: