کد خبر: ۱۳۴۴۴۱
۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
0
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و بهبود آبزیان شیلات با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، طی یک سال 30 هزار تن آبزیان به روسیه صادر شود، گفت: تا پایان هفته 200 تن قزل‌آلا به این کشور صادر می‌کنیم.
پول‌نیوز- مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و بهبود آبزیان شیلات با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، طی یک سال 30 هزار تن آبزیان به روسیه صادر شود، گفت: تا پایان هفته 200 تن قزل‌آلا به این کشور صادر می‌کنیم.

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و بهبود آبزیان شیلات در گفت‌وگویی درباره اینکه چرا علیرغم اینکه قبلا گفته شده ایران برای صادرات آبزیان به روسیه پتانسیل بالایی دارد، هنوز شاهد حرکت بزرگ صادراتی به این کشور نبوده‌ایم، گفت: از مجوز صادرات به روسیه بیش از یک ماه نمی‌گذرد، بنابراین در این مدت کار زیاد قابل انجام نبوده است.

وی افزود: صادرکننده‌ها باید مسیر صادرات را ابتدا با محموله‌های کوچکتر آزمایش کنند، بنابراین قطعا در ابتدای کار تجار محموله‌های بزرگی را صادر نمی‌کنند.

گلشاهی بیان داشت: همچنین تاکنون تجربه صادرات به این بازار را نداشته‌ایم و بنابراین باید در ابتدا شرایط گمرکی و شرایط بهداشتی کشور مقصد به درستی سنجیده شود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و بهبود آبزیان شیلات اظهار داشت: نکته بعدی پس از قطعی شدن صادرات به کشور هدف توافق تجار بر سر قیمت است که این فرآیند نیز زمان‌بر است.

گلشاهی با بیان اینکه برای احیا بازار بعد از ژانویه به دلیل تعطیلات سال نو فرصت نیاز است، بیان داشت: مسئله بعدی در کندی صادرات به روسیه امکانات نامناسب حمل و نقل دریایی به کشور روسیه است.

وی افزود: صادرات از طریق حمل و نقل زمینی هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و یکی از موانع صادراتی به روسیه به شمار می‌رود.

گلشاهی بیان داشت: تاکنون 30 تن میگو به ارزش 300 هزار دلار به روسیه صادر شده و احتمالا در هفته جاری 200 تن قزل‌آلا به ارزش یک میلیون دلار به روسیه صادر می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در طول یک سال 30 هزار تن آبزیان از قبیل 5 هزار تن میگو، 5 تا 10 هزار تن قزل‌آلا، 10 هزار تن انواع ماهی جنوب به روسیه صادر شود.
منبع: فارس
برچسب ها: آبزیان ، صادرات ، روسیه ، شیلات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: