May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۶۳۷
۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
0
معاون رئیس صلیب سرخ ایتالیا در امور بشر دوستانه از راه اندازی مدرسه پرستاران داوطلب در ایران به کمک صلیب سرخ ایتالیا خبر داد.
پول‌نیوز- معاون رئیس صلیب سرخ ایتالیا در امور بشر دوستانه از راه اندازی مدرسه پرستاران داوطلب در ایران به کمک صلیب سرخ ایتالیا خبر داد.

به گزارش جمعیت هلال احمر، «آناستازیا سیه نا» هدف از حضور در ایران و بازدید از جمعیت هلال احمر ایران را گسترش همکاری های 2 جانبه برشمرد و گفت: از این طریق می توان با قابلیت ها و توانایی های هر دو طرف آشنا شد تا در زمان وقوع حوادث از ظرفیت های طرفین برای کمک به آسیب دیدگان استفاده کرد.

«فرانچسکو روکا»، رئیس صلیب سرخ ایتالیا که دومین بار به ایران سفر کرده است، درباره هدف از سفر به ایران و بازدید از جمعیت هلال احمر را گسترش همکاری های دوجانبه برشمرد و گفت: تفاهم نامه ای با رئیس سابق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در فلورانس امضا شد و براساس آن موارد بسیاری برای گسترش همکاری های ایران و ایتالیا در نظر گرفته شد.

وی ترویج حقوق بین الملل را یکی از نکات مطرح در تفاهم نامه جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ ایتالیا دانست و افزود: برپایه این یادداشت تفاهم همکاری، راه اندازی مدرسه پرستاران داوطلب در ایران را نیز خواهیم داشت.

رئیس صلیب سرخ ایتالیا با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ ایتالیا نگرانی های مشترکی در زمینه مقابله با حوادث به ویژه زلزله دارند، افزود: با استفاده از تجربه های هر دو طرف کمک بسیاری به ارائه پاسخ های مناسب به آسیب دیدگان در زمان حوادث می شود.

وی درباره مدرسه پرستاران داوطلب گفت: هم اکنون این مدرسه در ایتالیا فعال است و پرستاران داوطلب این مدرسه نه تنها در سوانح طبیعی بلکه در جنگ ها هم می توانند حمایت های لازم را ارائه کنند.

*بازدید از معاونت بهداشت و درمان و توانبخشی

همچنین روکا در نشستی با «رضا رئیس کرمی» معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، ضمن تاکید بر برنامه ریزی مشترک با معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی گفت: صلیب سرخ ایتالیا در بحث بهداشت و درمان فعالیت های متنوعی ارائه می دهد.

فرانچسکو روکا در ادامه افزود: آموزش 90هزار نفر فرد در زمینه خدمات آمبولانس از جمله اقداماتی است که صلیب سرخ ایتالیا در بحث آموزش انجام داده است.

وی در ادامه افزود: حضور پررنگتر صلیب سرخ در جامعه، افزایش آگاهی های عمومی و ایجاد ارتباط نزدیک با مردم از اهداف صلیب سرخ ایتالیا است.

رئیس صلیب سرخ ایتالیا و هیات همراهش از بخش های مختلف کلینینک تخصصی و فوق تخصصی توانبخشی و مراکز کاردرمانی، کلینیک توانبخشی ضایعات اعصاب مرکزی و آموزشی، ایزوکنتیک، آب درمانی، مغناطیس درمانی بازدید کردند و با عملکرد و نحوه فعالیت در این مراکز آشنا شدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: