April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۶۷۹
۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
0
رییس یکی از بزرگترین بانک های روسیه در همایش جهانی داووس به آمریکا هشدار داد، در صورت کنار گذاشتن روسیه از سامانه سوئیفت، مسکو روابط با واشنگتن را قطع خواهد کرد.
پول‌نیوز - دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه نسبت به حذف روسیه از سامانه مالی بین المللی سوئیفت به غرب و آمریکا هشدار داد.

مدودیف در یک نشست اقتصادی گفت: اگر روسیه را از سامانه مالی سوئیفت حذف کنند،روسیه حتما پاسخ خواهد داد.

وی ادامه داد: پاسخ روسیه ممکن است اقتصادی یا در عرصه های دیگر باشد.

روسیه در روزهای اخیر غرب را از حذف این کشور از سامانه مالی سوئیفت برحذر داشت.

آندره کوستین رییس بانک دولتی ونش تورگ بانک از بزرگترین بانک های روسیه در همایش جهانی داووس به آمریکا هشدار داد، در صورت کنار گذاشتن روسیه از سامانه سوئیفت، مسکو روابط با واشنگتن را قطع خواهد کرد.

کوستین که از افراد نزدیک به پوتین است، افزود: می خواهم تاکید کنم اگر روسیه از سامانه سوئیفت حذف شود روابط روسیه و آمریکا به شدت تیره خواهد شد.یک روز پس از این واقعه ، سفیر آمریکا باید مسکو را ترک کند و سفیر روسیه در واشنگتن هم به کشور خود باز گردد.

نخست وزیر روسیه در ادامه سخنان خود در مورد کاهش رتبه اعتباری روسیه از سوی موسسه آمریکایی استاندارد ندپورزگفت: کاهش اعتبار روسیه از سوی موسسات اعتباری به ابزاری برای اعمال فشار تبدیل شده است.

وی افزود: در ابتدا گروهی از کشورها، کشوری را تحریم می کنند و سپس بر اساس نتایج اقتصادی که رصد می شود رتبه اعتباری کشور هدف را کاهش می دهند و در مورد روسیه این رویکرد را شاهد هستیم.

مدودیف با طرح این سوال که آیا این رویکردی سیاسی نیست، گفت: بدیهی است که این گونه رفتار سیاسی است و هدف آن اعمال بر کشور مورد تحریم برای پذیرفتن سیاست های کشورهای تحریم کننده است.

وی ادامه داد: البته این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و آن را حل خواهیم کرد اما نکته منفی این است که این گونه اقدامات موجب بدتر شدن اوضاع کشور و کل جهان می شود.

موسسه اعتبارسنجی آمریکایی استاندارد اندپورز روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد ،یک درجه دیگر از رتبه اعتباری روسیه کاسته تا اقتصاد این کشور وارد گروه اقتصادهای نا امن شود.

بر اساس بیانیه استاندارد اندپورز، این موسسه اعتبار سنجی رتبه اعتباری روسیه را به b.b مثبت کاهش داد.

بیانیه این موسسه اعتبارسنجی در توجیه این اقدام تصریح می کند که دلیل این کاهش رتبه عدم انعطاف پذیری پولی و نابسامانی جریان نقدینگی در کنار کاهش انتظارها از رشد اقتصادی روسیه است.


برچسب ها: روسیه ، سوئیفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: