May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۹۰۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
0
معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تشکیل تیم های بین المللی جست و جو تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: تشکیل این تیم ها در مرحله برنامه ریزی قرار دارد.
پول‌نیوز- معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تشکیل تیم های بین المللی جست و جو تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: تشکیل این تیم ها در مرحله برنامه ریزی قرار دارد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان امداد و نجات ، سعید متانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این هم گروه هایی را در قالب تیم های جستجو به خارج از کشور اعزام می شد، اما در حال حاضر تصمیم بر ساماندهی آنها داریم که اجرای این امر نیز با ارایه آموزش های تخصصی در زمینه آواربرداری و نجات امکان پذیر است.

متانی با تاکید بر اینکه هر استان باید حداقل یک تیم هفت نفره بین المللی جست و جو و نجات داشته باشد، تصریح کرد: علاوه بر این در حال حاضر یک تیم امداد هوایی پنج نفره در حال آموزش هستند.

وی افزود: در سراسر کشور 500 پایگاه جاده ای امداد و نجات داریم که شبانه روزی مشغول ارائه خدمات هستند و این در حالی است که تعداد این پایگاه ها در ایام نوروز به 1500 پایگاه افزایش می یابد. علاوه بر اینکه همه عملیات امدادی از جمله اعزام تیم ها و اقدامات صورت گرفته در اتاق کنترل عملیات، رصد و ثبت می شود.

متانی همچنین با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 250 خانوار لزوماً باید یک تیم امداد و نجات داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه پنج دقیقه اول هر حادثه ای زمان طلایی نجات محسوب می شود در صورت بروز حادثه ای اعزام نیرو از مرکز شهرستان زمان بر بوده و ممکن است منجر به افزایش آمار فوت شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در کل کشور چهارهزار تیم روستایی پنج نفره به شکل ساماندهی شده داریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: