May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۹۲۵
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
0
چگونه می توان از راه برنامه ریزی به موفقیت تجاری دست یافت و از طرف دیگر مقصود از برنامه ریزی تخصصی چیست و کیفیت آن چگونه است؟

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - یکی از مهمترین وظایف مدیریت در مجموعه های اقتصادی، توجه به مبحث برنامه ریزی و زمانبندی است. به عبارت دیگر رویکرد تخصصی به مقوله مذکور یکی از نیازهای ضروری کسب و کار در دنیای مدرن امروز است. بدیهی است با حدس و گمان و تصمیمات اول صبح! دیگر نمی توان یک مجموعه اقتصادی را در مسیر موفقیت هدایت کرد.

 هم اکنون فراز و نشیب های بازار و تغییرات لحظه ای ارزش معاملات، آنچنان سرعتی دارند که حتی عامل مهم تجربه نیز به تنهایی چاره و تضمینی بر موفقیت اقدامات و فعالیت های اقتصادی یک مجموعه نخواهد بود، از این رو پیشنهاد ما برای مدیران جوان توجه جدی به بهره برداری از برنامه ریزی تخصصی است.

حال این پرسش مطرح می شود که چگونه می توان از راه برنامه ریزی به موفقیت تجاری دست یافت و از طرف دیگر مقصود از برنامه ریزی تخصصی چیست و کیفیت آن چگونه است؟

در دنیای اقتصاد، استانداردهای بین المللی و مشخصی برای مبحث برنامه ریزی تعریف شده است یک برنامه موفق کاری برنامه ای است که پیش از آغاز هر گونه فعالبت تجاری تیهیه شده و طی پیشرفت کار به تدریج کاملتر شود. پس در می یابیم که برنامه ریزی تخصصی یک برنامه ریزی اسمارت و یا هوشمند است که در جریان کار توانایی های آن نیز کاملتر می شود.

پیش از آغاز رسمی یک فعالیت تجاری، تمام جزئیات از قبیل اهداف، آرمان، توانایی ها، تخصص های موردنیاز، هزینه ها و چشم اندازی از درآمدها را روی کاغذ پیاده می کنیم . سپس از یک متخصص کنترل پروژه و زمانبندی و یا شخصی که با نرم افزارهای حرفه ای مربوط به زمانبندی آشنایی دارد، یاری گرفته و نوشته های خود را وارد دنیای دیجیتال می کنیم . بر اساس اطلاعات فراهم شده پیش رفته و هرگونه تغییرات را نیز در برنامه اعمال می کنیم.

ممکن است از توضیحات کلی مشخص نباشد اما تمام جزئیات باید در برنامه ریزی شرکت اعمال شود مواردی مانند تعداد، نام و تخصص کارمندان و حوزه فعالیت آنها اهمیت فراوانی دارد. تمام قسمت های برنامه دارای فرمول های محاسباتی پیش فرض بوده که با ورود متغیرها؛ چشم اندازی از نتایج را روی خروجی نرم افزار قرار می دهند. این برنامه ریزی ها بنا بر قدرت کدنویسی خروجی های مختلفی از قبیل میزان فعالیت و ارزشمندی هر کارمند برای گروه تجاری را نیز مشخص می سازند.

قطعا در راستای دستیابی به چنین نظامی در برنامه ریزی نیازمند همکاری، مشاوره و صرف هزینه خواهید بود. اما در ارزشمندی رویکرد تخصصی خود شک نداشته باشید .اینجاست که باید مقداری تفکرات خود را بروزرسانی کرده و خود را براساس نیازهای روز دانش اقتصاد و مدیریت برنامه ریزی مجدد کنید. اینجاست که باید باور کنیم نرم افزارهای برنامه ریزی و مدیریتی مشتی موارد بی ارزش نیستند که فقط برای فانتزی تولید شده اند اگر ما توانایی و باور استفاده از یک تکنولوژی را نداریم دلیل بر کم اهمیت بودن آن نخواهد بود.

 هم اکنون دانش مدیریت با ابزارهای پیشرفته ای چون نرم افزارهای این حوزه همراه و همسو شده است. زمان آن رسیده تا امکانات موجود؛ از تجربه تا تکنولوژی را برای کسب موفقیت بیشتر در کسب و کار با یکدیگر هماهنگ کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: