کد خبر: ۱۳۴۹۹۷
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
0
وی بیان کرد: کاهش هریک دلار نفت معادل هزارمیلیارد تومان به کشور اسیب وارد می کند که در صورت احیای این ثروت می توان کشاورزی استان را متحول کرد.
پول‌نیوزمدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: متاسفانه با تمام پیگیری ها وتلاش های انجام شده برای طرح ملی زعفران به دلیل کمبود اعتبار این طرح در دولت به تصویب نرسید.

به گزارش مهر، مجتبی مزروعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سازمان جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تحریم ها و مشکلات مالی موجود باید آسیب های وارده ارزیابی و راه حل هایی برای آن پیدا شود.

وی بیان کرد: کاهش هریک دلار نفت معادل هزارمیلیارد تومان به کشور اسیب وارد می کند که در صورت احیای این ثروت می توان کشاورزی استان را متحول کرد.

وی عنوان کرد: باتلاش های صورت گرفته به رغم مشکلات موجود امسال در بخش نهاده ها کمبودی نداشته و حتی مازاد بر نیاز نهاده های مورد نیز در حوزخه کشاورزی در انبارها ذخیره سازی شده است.

مزروعی افزود: اگر دولت بخواهد به کشاورزان که قشری صعیف و اسیب پذیر هستند کمک کند باید از اقتصاد کشاورزی حمایت کند و سرمایه گذاری در این بخش را افزایش دهد.

وی درخصوص برنامه ها و طرح های این سازمان در دهه فجر امسال نیز گفت: تعداد ۱۳۳ پروژه با اعتبار ۳۸۳ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری می رسد که برای تعداد ۶۰۵ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: ۶۰ درصد از این طرح ها در بخش اب وخاک، ۲۷درصد در بخش دام و ۸ درصد نیز در بخش تولیدات گیاهی و سایر بخش ها است.

وی با بیان اینکه  در سال جاری ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای ابیاری تحت فشار تخصیص داده شده است تصریح کرد: سعی می کنیم بیشتر از میزان نیز جذب شود تا بتوانیم بخشی عمده ای از مشکلات این بخش را حل کنیم.

مزروعی با اشاره به برنامه های جهاد کشاورزی در راستای توسعه خطوط انتقال اب گفت: در سال ۹۳ برای لوله گذاری ۲ هزار کیلومتر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که همین میزان نیز برای سال ۹۴ هدف گذاری شده است.

وی درخصوص اصلاح الگوی کشت در استان نیز گفت: برنامه های خوبی در این حوزه انجام شده و با توجه به اولویت ها سیاست هایی نیز اعمال شده که کاهش مصرف اب چغندر قند به میزان ۵۰ درصد از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد: با اصلاح الگوی کشت و کاهش۱۰ درصدی تولید محصولات پر اب مانند خربزه و علوفه به میزان ۲۶درصد تولیدات محصولات دیگر مانند پسته و زعفران را در نظر داریم تا افزایش دهیم.

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه با این تغییر الگوی کشت سطح زیر کشت به دو برابر و درامد  به بیش از ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت ادامه داد:  البته حذف کامل محصولات پر آب ممکن نبوده ولی باید تولیدات آنها کاهش یابد.

وی تاکید کرد: اصلاح الگوی کشت مهمترین عامل در توسعه بهره وری در بخش کشاورزی است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: