May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۱۱۵
۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
0
سعید مدنی تصریح کرد: خودروی تیبا از جمله دغدغه های ما برای ورود به شبکه تاکسیرانی تهران است که این تفاهم نامه برای آن است که دغدغه ورود تیبا به این شبکه حل شود.
پول‌نیوز- گروه خودروسازی سایپا با امضای تفاهم نامه ای با سازمان تاکسیرانی شهر تهران درصدد است تا خودروهای تیبا و آریو را وارد ناوگان تاکسیرانی تهران کند، این درحالی است که به گفته مدیرعامل سایپا برای ورود تیبا به ناوگان تاکسیرانی همچنان مانع وجود دارد.

مدیرعامل سایپا عصر یکشنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور میثم مظفر مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد، کاهش سختگیری ها برای ورود خودروها به ناوگان تاکسیرانی را خواستار شد و گفت: قوانین و مقررات سختگیرانه باید هرچه سریعتر کاهش یابد تا تاکسیرانی بتواند ناوگان خود را بازسازی و نوسازی کنند.

سعید مدنی تصریح کرد: خودروی تیبا از جمله دغدغه های ما برای ورود به شبکه تاکسیرانی تهران است که این تفاهم نامه برای آن است که دغدغه ورود تیبا به این شبکه حل شود.

وی سپس با بیان اینکه بخشی از خودروهای صادراتی سایپا در کشورهای هدف به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار دارد، اظهار داشت: ما جزء خودروسازانی به شمار می آییم که در داخل مغضوب و در خارج از کشور محبوب هستیم.

مدیرعامل سایپا همچنین این نکته را یادآور شد که خودروسازی سایپا دارای تنوع محصول بسیار بالایی است و تقریبا همه رنج خودروها را تولید می کند، ضمن اینکه ظرفیت تولید ما بیش از 950 هزار دستگاه در سال است.

مدنی سپس به برنامه افزایش تولید سایپا در سال آینده اشاره کرد و گفت: روند افزایش تولید تیبا در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز با بیان اینکه 80 هزار دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی تهران فعالیت دارند، گفت: این میزان تاکسی روزانه بیش از 4.5 میلیون نفر مسافر را در سطح شهر تهران جابجا می کند.

میثم مظفر افزود: مرکز کنترل و نظارت هوشمند ناوگان تاکسیرانی تهران را رصد می کند ضمن آنکه برای نخستین با پایانه های تاکسیرانی به صورت هوشمند کنترل می شوند.

وی سپس بر موضوع کیفیت خدمات رسانی در شبکه تاکسیرانی تهران تاکید کرد و گفت: انتظار شهروندان از این مجموعه، حضور خودروهای با کیفیت در ناوگان تاکسیرانی است و ما نیز بدنبال آن هستیم تا کیفیت خودروها را در ناوگان تاکسیرانی افزایش دهیم.

مظفر با بیان اینکه هم اکنون 17 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی تهران فعال است، اظهار داشت: با گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال جاری یک پروژه نوسازی ناوگان را آغاز کردیم که طی آن تاکنون 3200 خودروی سمند ای.اف. 7 پایه گاز سوز جایگزین پیکانها و سایرخودروهای تاکسی فرسوده شد.

وی افزود: بنا داریم تا انتهای سال جاری این میزان جایگزینی خودروهای فرسوده را به 4 هزار دستگاه برسانیم که با اجرای این پروژه بیش از 8 هزار تن کاهش تولید ذرات آلاینده و بیش از 12 میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.

مظفر سپس از آمادگی تاکسیرانی تهران برای همکاری با سایپا برای جایگزینی تاکسی های فرسوده خبر داد و گفت: برای این منظور 2 هزار فقره وام 20 میلیون تومانی با بهره 15 درصد با همکاری بانک شهر در نظر گرفته شده که می توانیم این منبع را برای خرید خودرو از سایپا اختصاص دهیم.

وی در ادامه به گروه خودروسازی سایپا پیشنهاد داد یک محصول ویژه تاکسی با تکنولوژی هیبریدی تولید شود، ضمن آنکه برای بودجه سال 94 تاکسیرانی، به ازای تولید هر خودروی هیبریدی حداقل مبلغ 60 میلیون تومان وام با بهره 15 درصد پیش بینی شده که می توانیم این وام را از طریق بانک شهر در اختیار خودرو سازان و شهروندان قرار دهیم.

تفاهم نامه همکاری بین گروه خودروسازی سایپا و سازمان تاکسیرانی شهر تهران روز یکشنبه بین سعید مدنی و میثم مظفر به امضا رسید. در این مراسم به میزان و نوع خودروهایی که قرار است سایپا در اختیار تاکسیرانی قرار گیرد، اشاره ای نشد هرچند تمایل مدیرعامل سایپا برای دراختیار گذاشتن تیبا به مجموعه تاکسیرانی تهران است.

گفته می شود، شورای عالی ترافیک ورود خودرو تیبا به ناوگان تاکسیرانی تهران را تایید نکرده است.
برچسب ها: سایپا ، تاکسیرانی ، تهران ، تیبا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: