May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۱۶۱
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
0
طی 10 ماهه سال 93، بیش از 10 میلیون و 890 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.5 درصد افزایش یافته است.
پول‌نیوز - مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: طی 10 ماهه سال 93، بیش از 10 میلیون و 890 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه حمل‌ونقل پول‌نیوز، محمد جواد عطرچیان افزود: در پی اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت های حمل و نقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران طی مدت مذکور بالغ بر 10 میلیون و 338 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی معادل 95 درصد از طریق جاده و 552 هزار تن معادل 5 درصد از طریق راه آهن ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ترانزیت جاده ای 8.4 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 4 میلیون و 776 هزار تن را مواد نفتی و 6 میلیون و 113 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده اند که عمده ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندرعباس با 2 میلیون و 851 هزار تن معادل 26.2 درصد فعال ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می رود. پس از آن مرزهای پرویزخان، باشماق و بازرگان در رده های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با 3 میلیون و 583 هزار تن معادل 33 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، سرخس و لطف آباد در رده های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 470 هزار دستگاه تعداد سفر کامیون های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 293 هزار دستگاه معادل 62 درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت ها از کشور حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیمات مؤثر و راهبردی به موازات تجهیز امکانات و زیرساخت ها، ایجاد تسهیلات گسترده در بخش های مختلف حمل و نقل، اقدام سازمان های مرتبط در حرکتی هماهنگ به منظور رفع موانع و تسهیل در امر ترانزیت توانسته در بهره برداری از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیت نقش قابل توجهی ایفا کند.
برچسب ها: ترانزیت کالا ، رشد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: