April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - دبیر اجرایی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در مورد سهم مونتاژ کاری در محصولات لوازم خانگی گفت: واحدهای تولیدی کشور سازنده کالای نهایی هستند و چون مسوولیت کالاهای تمام شده را خود واحدها به عهده دارند مونتاژ، کنترل کیفیت و بسته بندی نهایی به عهده خود شرکت هااست.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، اسماعیل بازارچی اضهار داشت: وابستگی در هر کالا متفاوت بوده از جمله در اجاق گاز بین 5 تا 10 درصد، در ماشین لباسشویی بین 30 تا 35 درصد است

وی افزود: متاسفانه در مواردی که تجار به بهانه های مختلف از چین یا کشورهای دیگر قطعات بی کیفیت را وارد و توسط بعضی از واحدها مونتاژ و تبدیل به محصول نهایی می کنندو به بازار عرضه نمایند ضربه مهلکی به واحدهای برند دار کشورمان وارد می شود.

دبیر اجرایی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش در این صنعت افزود:در حال حاضر تمام واحدهای تولیدکننده برای کالاهای خود ، خدمات بعد از فروش مشخصی را راه اندازی و به مصرف کنندگان خود ارائه می نمایند.

وی گفت: البته قانون خدمات بعد از فروش که از طریق سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در حال حاضر به صورت عملی ابلاغ گردیده از طرف تولیدکنندگان با بعضی از موارد آن مشکلات برای تولیدکنندگان بوجود آمده که انجمن صنفی تولیدکنندگان برنامه اصلاحی قانون فوق را از طریق واحدهای توانمند با در نظر گرفتن رضایت مصرف کنندگان تکمیل و به سازمان حمایت پیشنهاد خواهد کرد.

وی همچنین گفت: واحد های تولیدی باید برای گسترش واحدهای تحقیق و توسعه تلاش بیشتری کنند و ذائقه مصرف کننده را در تولید خود لحاظ نمایند.

بازارچی در پایان حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنعت لوازم خانگی را مثبت ارزیابی کرد و گفت :همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولید کنندگان لوازم خانگی مؤثر بوده و همکاری وهمفکری خوبی با انجمن ها انجام می شود.

دبیر اجرایی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه طرح شبنم به سود تولید کنندگان نبود و فواید حاصل ازآن یشتر به نفع دلالان بود، گفت: برای بدست گرفتن بازار داخلی و موفقیت برندهای ملی، فرهنگ استفاده از تولید داخلی و تبلیغات ضروری است.

بازارچی افزود: سنگین بودن هزینه های تبلیغاتی در داخل کشورباعث شده ، بسیاری از فضای تبلیغی شهری در اختیار محصولات خارجی قرار گیرد ودر نتیجه تولید داخلی از امکانات تبلیغ داخل آنطور که باید استفاده ای نمی برند.

دبیر اجرایی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: علیرغم وجود تنگناهای موجود در این صنعت، می توان گفت اگر حمایت های نسبی از این صنعت صورت پذیرد در آینده شرایط مناسب تری برای این صنعت اتفاق خواهد افتاد و بی شک قابلیت های ما در بخش رقابت با کالاهای خارجی و در اختیار گرفتن سهم بیشتری از صادرات چشم گیر تر خواهد شد.

بازارچی تاکید کرد: البته هم اکنون رکود بر بازار لوازم خانگی حاکم است که امیدواریم با حمایت دولت و برنامه ریزیهای انجام شده توسط اتحادیه و انجمن ها و شرکتها بتوانیم این رکود را برطرف کنیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: