May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۳۵۶
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۲
0
ایران در ردیف هفتمین کشور تولید کننده گوشت مرغ در جهان قرار گرفته است. این درحالیست که ایران تا دو سال قبل وارد کننده گوشت مرغ بود.
پول‌نیوز - معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در ردیف هفتمین کشور تولید کننده گوشت مرغ در جهان قرار گرفته است. این درحالیست که ایران تا دو سال قبل وارد کننده گوشت مرغ بود.

به گزارش گروه کشاورزی و دام‌پروری پول‌نیوز، حسن رکنی میانگین مصرف مرغ در ایران را 25 کیلو گرم ذکر کرد که این میزان حدود دو برابر میانگین مصرف سرانه این فرآورده گوشتی در دنیا است.

او گفت: میانگین سرانه تولید گوشت مرغ در بدو پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان زیر دو کیلوگرم بود اما اکنون سالانه بیش از دو میلیون تن از این فرآورده در کشورمان تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: به شکل مداوم تلاش می شود تا کشتارگاه ها و واحدهای تولید انواع مرغ در ایران به صورت پیشرفته و استاندارد باشند تا بتوانیم این فرآورده را صادر کنیم.

رکنی با اشاره به اینکه در زمان حاضر بدون حتی افزودن یک متر فضای جدید به واحدهای تولید مرغ و گوشت مرغ در کشورمان، ظرفیت افزایش 50 درصدی تولید این فرآورده وجود دارد، ادامه داد: باید در ارتباط با صادرات این فرآورده همواره با دنیا در تعامل باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: تولید انواع مرغ باید متناسب با سلیقه و خواست خریداران خارجی این فرآورده انجام شود به گونه ای که گاهی کشورهای واردکننده خواهان خرید مرغ های یک کیلویی از کشورمان هستند و تولیدکنندگان ما در صورتی موفق به پاسخگویی به سلیقه مشتریان خارجی خودشان هستند که روند تولید گوشت مرغ در کشورمان به شکل زنجیره ای و منطقی باشد.

وی نوسان شدید قیمت گوشت مرغ را نیز ناشی از روند تولید این فرآورده در کشورمان دانست و تصریح کرد: باوجود فراوانی تعداد واحدهای تولید گوشت مرغ در کشورمان؛ تولید این فرآورده به شکل جزیره ای انجام می شود که این مورد سبب نوسانی شدن بازار و خارج شدن اختیار از دست تولیدکنندگان می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: