کد خبر: ۱۳۵۸۴۲
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
0
واعظی گفت: انتظارات بخش خصوصی از دولت بسیار زیاد است و هنوز بخش خصوصی حرفه ای که روی پای خود بایستد وجود ندارد، این بخش انتظار دارد کاملا آزاد باشد و از سوی دیگر می بینیم به گونه ای متکی به دولت است.
پول‌نیوز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از آن جا که بخش خصوصی در کشور توانایی های بسیار بالایی دارد، دولت نباید در انجام برخی امور با بخش خصوصی رقابت کند.

محمود واعظی یکشنبه شب در نشستی با فعالان و نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گلستان افزود: توجه به بخش خصوصی در مدت آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون همیشه مورد تایید و تاکید رییس جمهوری بوده است.


وی اظهار کرد: ما در دولت بر این مساله تاکید جدی داریم که آن چه که در کشور تولید می شود را نباید از خارج وارد کنیم که این مساله به بحث اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می کند.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات ماموریت فرابخشی به عهده دارد، بخش های اجرایی کاملا به بخش خصوصی واگذار شده و زیرساخت های کشور به لحاظ پایه سرویس ها وضعیت خوبی دارد و تلاش ما بر کارهای مدرن و جدید است زیرا در این بخش ها عقب هستیم.

واعظی گفت: انتظارات بخش خصوصی از دولت بسیار زیاد است و هنوز بخش خصوصی حرفه ای که روی پای خود بایستد وجود ندارد، این بخش انتظار دارد کاملا آزاد باشد و از سوی دیگر می بینیم به گونه ای متکی به دولت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به بخش خصوصی تصریح کرد: باید بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان ها و مناطق مختلف با هم جمع و یک شرکت مخابرات شوند زیرا تا زمانی که فکر می کنید، مخابرات شرکت دولتی است و باید به شما سرویس بدهد، هیچ وقت وضعتان تغییر نمی کند.

وی افزود: در یک سال و نیم قبل تلاش های زیادی برای رفع مشکلات شرکت های فعال کرده ایم و هدف ما این است که شما را از این که هر کدام در گوشه ای از کشور با اختیار کم، کار سالم می کنید، دو یا سه شرکت قدر در کنار شرکت مخابرات درست شود تا شرکت های کوچک اختیار داشته باشند به هر کدام از این شرکت ها بپیوندند.

به گفته واعظی، با کسانی که مجوز را از ما دریافت کرده اما کار قاچاق می کنند، به شدت برخورد می کنیم.

واعظی با قدردانی از تلاش های استاندار و مسوولان استان گلستان در تحقق ایده استان مجازی گفت: سیاست دولت و وزارت ارتباطات حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان بومی است تا از محتوای بومی کشور خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به بی علاقگی دولت به تصدی گری و یا رقابت با بخش خصوصی گفت: ما باید از توانایی ها و ظرفیت های موجود در کشور استفاده کنیم تا بتوانیم زمینه توسعه و گسترش فعالیت ها و در نتیجه ایجاد فضای اشتغال و کسب و کار را فراهم آوریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز خرسندی از تلاش های جوانان و نخبگان و فعالان این استان برای استفاده یا بکارگیری فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف زندگی گفت: امروز باید فناوری اطلاعات و ارتباطات زیربنای توسعه هر کشوری قرار گیرد تا زمینه توانمندسازی بخش های دیگر جامعه و کسب و کار را فراهم آورد.

وی کمک کردن وزارت ارتباطات به بخش خصوصی را یک وظیفه و هدف دانست و گفت: انتظار ما آن است که ابتدا فعالان و پژوهشگران و بخش خصوصی یک جوشش و کوششی را در درون خود ایجاد کنید آن گاه از ما به عنوان یک حامی طلب کمک کنند.

واعظی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه فناوری اطلاعات گفت: دولت قصد دارد فناوری اطلاعات را به عنوان پیشران توسعه، توانمندساز حوزه های دیگر و تسهیل کننده زندگی و کسب و کار در جامعه گسترش دهد که بسیار عملیاتی و کاربردی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این موضوع که حمایت از تولید محتوای بومی با خط و زبان فارسی از برنامه های وزارت ارتباطات است، گفت: به دلیل گستره زبان فارسی در منطقه این حمایت می تواند محدود به مرزهای کشور نشده و خارج از مرزها هم خواهان داشته باشد.

واعظی با مطرح کردن طرح ایده تا محصول گفت: اصل بر آن است تا ایده پس از مطرح شدن وارد فضای تجاری شده و به محصول تبدیل شود تا زمینه کسب و کار و اشتغال و درآمدزایی را فراهم سازد.

وی با بیان این نکته که مرکز داده ها(دیتا سنتر) استان گلستان را به یک بخش خصوصی واگذار کردیم، گفت: این درخواست بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان بود که ما استقبال کرده و آن را در این استان محقق ساختیم.

واعظی در ادامه گفت: نسل سوم و بالاتر در چهار شهر سراسری شد و با تمهیداتی که توسط وزارت ارتباطات و اپراتورها اندیشیده شد به سرعت در کل استان سراسری می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: